jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Trädgården

Publicerad 2015-03-20 22:10:00 i Allmänt,

 
 

När jag gick upp så kände jag mig som ett ursketet äpplamos... det vill säga inte speciellt fräsch!

Efter att jag gett mina underbara svansbarn lite i magen svepte jag därför in i duschen för att få bort den klibbiga hinna på kroppen som nattens värk och frossa gett mig.
Jag lät musklerna slappna av under en varm strilande stråle innan jag klev ur...
När jag torkat mig skulle jag ladda kaffebryggaren men kollade igenom samtal och sms innan...
"Jag är hos Dig vid 12"
Fuck! Klockan var 11.45 och en av mina fina vänner var på väg för att hjälpa mig lite i trädgården!
Även om jag vet att värktabletter inte gör någon verkan hoppades jag ändå att lite av värken kunde lindras så det var väl ungefär vad jag hann med innan det knackade på dörren.

Söta människan hade med sig presenter till mig!
Fyra glaslyktor och tre ugglor som jag i smyg suktat efter!
"Se no evil, hear no evil, speak no evil"


Vi fick gjort en hel del i trädgården min lilla starka björn Margone och jag... något som senare resulterade i den vanliga - förutom värken - illamående och yrseln.
Vi klarade oss också undan regnet som lite lätt började falla si så där en timme där på!

Igår var en annan fin vän här med en av mina skyddslingar!
Det var Gugge och älskade Nero som kom hit med massor - som vanligt - av fika men även ett litet växthus till mig då plasten blåste sönder i stormen på mitt andra växthus!
Vilka vänner jag har!
I´m blessed!

För några dagar sedan satte jag lite fröer så som paprika, chili, pumpa och squash och det har redan börjat titta upp lite grönt i krukorna!
Jag tycker ju att det är så fantastiskt roligt!
Det är knappt att jag kan vänta på att få pussla ihop mitt nya lilla, växthus för att när vädret tillåter utan frostnätter ställa ut alla krukor för att växa och froda under en värmande och ljus sol.

Jag har vänt omkring lite på jorden i en del av mina land och jag ska räkna ut hur mycket jord det kommer att gå åt till alla mina planerade planteringar. Nya pallkragar ska upp till potatis och diverse andra grönsaker... åååh, vad jag ser fram emot lite varmare tider!

Det var solförmörkelse idag...
Mhm, det syntes inte ett smack tyvärr!

Sanna är hemma i helgen och jag ser fram emot att bara få mysa med henne, gå lite sköna promenader, se lite roliga serier och filmer och bara vara...


Var rädda om Er där ute!
Livet är hårt så det gäller att se det vackra i det och omfamna det för att inte dras in i allt det svarta, kalla!

Kärlek! <3

Namaste

//Marina


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela