jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Närmare våren...

Publicerad 2015-03-02 00:48:00 i Allmänt,

Jag mår inget vidare...
Vädret växlar lika fort som man hinner blinka!
Sol, snö, regn... allt gärna på en och samma dag!
Det sätter sig i kroppen och jag vill bara sova... en konstant molande huvudvärk gör sig påmind bland all annan värk.

Just nu blickar jag framåt och hoppas på en vacker vår... jag ser fram emot det där lilla som att kunna sitta ute och dricka kaffe.
Visst är det nästan lite magiskt första gången man drar fram utemöblerna efter vintern!
Några plädar till hundarna att ligga på och en pläd under rumpan och en runt kroppen sitter man och kisar mot den vårbleka solen och bara njuter. Händerna håller ömt runt en kopp med kaffe som svalnar allt för fort och man känner hur solen smeker den vinterbleka huden över kinderna samtidigt som vinden fortfarande är lite för kall. Varje dag sneglar man mot björkens små musöron för att se om de vuxit och man - läs jag - njuter av att se hur gräsmattan börjar breda ut sig över trädgården... något man har svårt att se framför sig just nu.
Just nu ser allt sorgligt grått och tragiskt ut och hela trädgården är gråbrun av all lera!
Världen är inkapslad som i en grå film av smuts!
Foxy som en liten blomma i ett hav av vitsippor! 

I dagsläget måste jag nu mera planera in mina "lediga" dagar för att orka existera... dvs. dagar när jag inte träffar någon annan än min dotter.
Det är märkligt nog så många mer som vill komma och hälsa på mig nu när jag är singel och jag får tyvärr tacka nej ofta för att orka med vardagen. Det är trevligt och rart så jag klagar inte men jag blir väldigt trött i både kropp och själ av för mycket umgänge och av för mycket att hålla reda på.

Kanske känner De att man är mer tillgänglig, mer fokuserad på Dem då jag har lite svårt med fokus när det blir för mycket runt omkring mig! 

Man måste ju hur som helst planera vardagen på ett annat vis nu men det har gått ganska bra än så länge, jag antar att man blir tvungen att skapa sig rutiner för att på bästa sätt fixa det. Tror jag måste få in en - eller två-"städ och tvättdag". Detta hade jag alltid när Alexandra var liten plus att jag över lag städade näst intill ihjäl mig... inget man kan klandra mig för att göra nu. Hur gärna jag än vill så kan jag inte uppbåda energi till det mer än vad jag gör... därför krävs just nu lite mer planering känner jag.
Städdagar och även en shoppingdag... och där emellan vilodagar och restrerande dagar kanske man kan ta emot besök om man orkar.
Jag blir så frustrerad när jag inte får något gjort, jag vet inte var jag ska börja...
Plus att samma röriga syn möter mig när jag sticker ut huvudet!
Mickes "chef" och "vän" valde ju att använda vår trädgård som en soptipp eller avlastningsställe och det ligger fortfarande fullt med takpannor staplade över hela infarten och framför husvagnen så att inte heller den kan flyttas på. Där ligger också saker som Micke har ställt undan som ska till skroten... så lite kortfattat kan man säga att jag har ett skrotupplag på tomten! Detta är något som hyresvärden har legat på angående att det ska bort fortast möjligt så det känns lite jobbigt!

När jag får hem min lilla vespa underlättar ju den mycket om man ska iväg och handla lite eller om man vill hälsa på ngn... det blir både billigare och man slipper hålla koll på tågtider. Den är skön att ha på sommaren om man vill sticka iväg och ta sig ett dopp i ngn av sjöarna!
Brum, brum! 
Bjuder på denna bilden av mig - helt full i skratt - och vespan! 

Jag vägde den lilla prickiga när jag var hos mor och far i Fredags och nu väger han ca 21-22 kg.
Jag kan inte fatta att denna lilla pojke vägde fem kilo när han kom till mig ngr veckor innan jul!
Han är en s t o r bebis nu, för bebis är han absolut fortfarande!
Det är en så go kille och han gör mig så glad!

Jag måste köpa råttfällor... faktum är att Alexandras pappa lovade köpa med sig det till mig när han kommer hit nästa gång! 
Det går inte att blunda för det faktum att vi med all säkerhet har en mindre armé i väggarna och en del låter som mindre flodhästar.
De blir inte ens rädda när man bonkar i väggarna... de enda som blir rädda är mina ynkliga hundar, särskilt Lilly!
Så nu måste jag tyvärr sätta upp lite fällor!
Även inne på altanen där det har bott en mus hela vintern och den förstör och använder filtar och kuddar som toalett det lilla äcklet!

Så är det då en ny vecka framför oss... en vecka närmare våren och värmen kanske! 

Var rädda om varandra och visa varandra kärlek!

Kramar

Kärlek

Namaste

//Marina



Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-02 07:29:52

Vi är många som längtar efter vår o värme.jag o pälsklingarna njuter varje solig dag som dyker upp.
Du får säga till Micke o Mickes chef att hämtar han inte sina takpannor och annat pycke innan fredag så räknas det som ditt o då kan du sälja eller ge bort det på en köp o sälj sida så får du en extra slant o blir av med det utan eget jobb 😄 kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela