jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Molle

Publicerad 2015-03-22 22:05:00 i Allmänt,


Jag och min dotter har haft lite av en filmhelg!
Igår såg vi på filmen "In to the woods" och den kan jag absolut rekommendera även om Johnny Depp bara var med i si så där fem minuter! Den var hur som helst annorlunda och mysig med allehanda sagofigurer!

Idag har vi sett på "Horrible bosses" - både ettan och tvåan - och de var hysteriskt roliga båda två!

Så där har Ni några bra filmer att mysa upp Er framför!

Imorgon ska Molle hälsa på sin mamma och bror!
Det ska bli så roligt att se honom tillsammans med sina prickiga släktingar och var ifrån han har fått sina fina egenskaper och drag ifrån.
De har även hästar som jag har tänkt passa på att slå armarna om och bara känna Deras underbara muskulösa kroppar och värme under mina händer!
Då jag sedan många år tillbaka blev tvungen att lägga ridningen på hyllan... ngt som smärtar något oerhört så får jag ändå passa på att röra lite vid dessa helt magnifika själar.
Jag hoppas jag kan återkomma med lite fina foton!
 
 
Att det är Mars har väl ingen kunnat undgå med tanke på alla väderomslag som sker. 
Vi har haft några underbart varma, soliga vårdagar för att sedan slå om till regn, frost och till och med lite snö!
Inte var Ni väl så tokdumma att Ni trodde att vårvärmen redan slagit till för att stanna?
Som sagt, det är Mars så vi kan vänta oss det värsta av vädergudarna!

 
Så fort vi åter igen får en ny period av värme har Alexandras pappa lovat mig att vi ska hämta ett lass med jord så att jag kan sätta upp mina pallkragar och förbereda bäddar till mina fröer och plantor.
Det blir även att köpa några säckar med gödsel då jag behöver vända in det i de gamla bäddarna också!
Fröerna som jag har planterat i små krukor här inne har redan börjat växa och gro!
Man kan nästan med blotta ögat se hur de kämpar sig upp genom myllan!

Som Ni ser gör jag reklam för Grizzly zoo!
Jag älskar verkligen den butiken och vill verkligen att så många som möjligt ska gynna Dem och särskilt då den butik som finns i Borås!
Personalen där är helt underbara plus att De sponsrar oss på Hundskyddet!
Grizzly zoo har det mesta till katt och hund och har märken så som Hurtta men även ett prisvärt märke som heter Rukka.
Jag har köpt både selar och halsband av båda dessa märken till mina hundar.
Jag kan rekommendera dem båda men som sagt Rukka är väldigt prisvärt.
Halsbandet kan man använda som "fast" halsband eller som "stryp" och selen är i härligt mjukt neopren!

Det är inte alltid de dyraste produkterna som är de bästa!

Det märks trots allt att våren är här... :/
Nu är fästingarna här igen!
Se till att förbered Era hundar för kommande vår och sommar så att de slipper dessa otyg i den mån som går!
Även ormarna har vaknat så var vaksamma ute i skog och mark!

Var rädda om Er och Era skyddslingar!

Kramar i massor!
Kärlek!

Namaste
 
//Mina


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela