jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Min fina pojke!

Publicerad 2015-03-23 12:57:00 i Allmänt,

Detta är min vän, min kärlek och en stor del av mitt liv och hjärta!
 
Detta är Molle!

 
Han har ett namn och han lever i allra högsta grad och han lever ett vackert och kärleksfullt liv i sin underbara, lekfulla, friska kropp!
Han är en så rar, glad och påhittig kille, han är smart och just därför väldigt rolig att arbeta med, Molle är en helt underbar, egen liten individ!
Denna pojke kom till mig för tre månader sedan som en liten 8-veckors valp för att omplaceras och jag tog honom under mina vingar.

 
Många tycker inte att Molle ska leva!
Många tycker att valpar likt Molle ska dö!
Uppfödarna är kärleksfulla, underbara människor som såg att jag hade större chans än Dem att hitta det ultimata hemmet till Molle och De visste att jag skulle ta mig tid... 
Många har förutfattade meningar om valpar/hundar likt detta...
Jo, Ni förstår... Molle har ett handikapp som han inte ens själv är medveten om!
Molle hör inte, han är döv!
Det finns alltså människor som mest troligt fötts utan ett hjärta... där det hos oss andra sitter en varm, bultande muskel är det hos Dem ett stort, kallt svart hål! På grund av detta har De även fötts utan empati och förståelse! Märkligt nog verkar det även fattas något uppe i den gråa massa som kallas hjärna för De verkar inte heller lyckas tänka sunt och normalt... Inte så som Molle gör och kan!
Dessa människor tycker nämligen att "skräp" - ja, De kallar visst individer som Molle detta - likt detta ska avlägsnas! Avlivas! Dödas!!
"Det kan inte vara sant?!" tänker nu alla Ni sunda, friska människor!
Varför ska inte en hund med handikapp få chansen till ett bra liv?
Ja... jag förstår i viss mån varför människor likt De tror att hundarna ifråga med handikapp likt detta inte skulle kunna få ett bra liv och det är ju för att just dessa människor inte är inkännande nog och inte kan läsa av en hund för att själva klara av att fostra en så pass känslig individ... men det innebär ju inte att andra människor som är duktiga på hund och som har en innerlig kärlek skulle klara av det!
 
Detta är Molle!
Molle är snart ett halvår och han lever i allra högsta grad!
Han är fullt frisk och människor stannar på gatan och på tåg/buss för att prata och kela med denna helt underbara, sociala, glada och vackra pojke!
Detta är min kärlek och mina tårar rinner i ren frustration över människors dumhet, egoism och idioti...

Jag är samtidigt så stolt över denna unika pojke och över hans personlighet och varma sätt!
Han kom till mig när jag var som bräckligast och han har gett mig så mycket...
Efter mycket tankar och även motstånd från ett par andra har jag bestämt mig för att behålla honom... han ska inte vidare, vi ska inte splittras... han har sin trygghet här hos oss och i vår flock!
Här blir han älskad lika villkorslöst som den kärlek han ger oss!
 
Här får han vara precis den han är och jag är så stolt över att vara hans matte!

Detta är min Molle!

Kärlek!

Namaste

//Mina
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-23 15:14:31

tänk att det finns så underbara människor som du,hoppas att ni får det bra och kan leva tillsammans länge länge

Svar: Jag ligger i soffan och snörvlar medan tårarna rinner utefter hela mitt ansikte och ned på min tröja. Gensvaret har varit helt fantastiskt och kommentarerna inne på Fb... underbara!
Marina

Postat av: Gudrun

Publicerad 2015-03-23 15:15:39

glömde namn till ovanstående kommentar

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-23 16:18:33

Åh vad fint och kärleksfullt skrivet från hjärtat. Hundars första sinne är ju lukt klart attkan leva och ha ett bra liv utan hörsel!

Svar: Precis! ;)Och han har ett väldigt bra luktsinne, bättre än de flesta! ;)
Han mår så bra så!
Det krävs lite mer av mig som ägare bara att vara extra tydlig i mitt kroppsspråk, tid, förståelse och självklart massor av kärlek!
Marina

Postat av: Helen

Publicerad 2015-03-23 17:23:56

Yipiee! Grattis Molle och Marina.. ni är värda varandra! ♥

Postat av: Helen

Publicerad 2015-03-23 17:23:57

Yipiee! Grattis Molle och Marina.. ni är värda varandra! ♥

Svar: *fnissar* Tack Helen! <3
Marina

Postat av: Lina

Publicerad 2015-03-23 17:30:39

Helt underbart vackert!

Svar: Ja, han är så fin min lilla prins!
Marina

Postat av: Mange Camina/Lillen

Publicerad 2015-03-23 18:58:27

Hjärtat säger mer än tusen ord..Mer hjärtligt med värme i ord har jag inte läst på länge..Härligt härligt <3

Svar: Åh! Vad rart skrivet av Dig! <3
Marina

Postat av: Eva

Publicerad 2015-03-23 19:59:34

Underbart att han hittade dig och du honom!

Svar: <3
Marina

Postat av: Marran

Publicerad 2015-03-23 23:37:50

Vilken söt liten kille! :) Hur fungerar det med lydnad och liknande när han inte hör?

Lyssna inte på vad folk säger, om du kan ge Molle det han behöver så ska ni naturligtvis vara tillsammans.

Svar: Ang lydnad så krävs det lite mer från mig som ägare/ledare.Man får arbeta med handtecken och mkt belöning och ögonkontakt.
Samtidigt har jag även stor hjälp från resten av min flock! :)
Många gånger blir en döv hund mer förarkänslig då De lär sig att
hålla koll på oss. Det kommer att bli bra! :)
Tack för stöd och omtanke!
Marina

Postat av: Marran

Publicerad 2015-03-24 22:26:28

SV:
Vad häftigt, det blir nästan som att du talar teckenspråk med honom!

Återigen, han verkar vara en väldigt fin hund och det var en väldigt rörande text som du skrev. All lycka till er :)

Svar: Haha! Ja, det blir ett teckenspråk ;)Och ja, han är verkligen speciell!
Marina

Postat av: Jessica Karlsson

Publicerad 2015-04-02 11:35:17

Men hur kan ngn vara så hjärtlös! Så himla fin liten kille! :) Vilka fina människor ni är :D

Svar: Äsch! Det är just skadade individer som jag är bra på och som blir kvar här hos mig! :)Nu är inte Molle på ngt vis mentalt eller fysiskt skadad utan har en... deffekt som man istället måste ta hänsyn till! ;)
Han är bästaste pojken och prins i flocken bland alla tjejerna! :D
Marina

Postat av: louie

Publicerad 2015-04-02 12:03:24

Självklart ska en hund få leva även om den är döv.
Det hade varit förskräckligt om vi avlivat döva människor till höger och vänster bara i egenskap av att dem är döva.
Visst det finns nog många som inte skulle klara av att ha en döv hund för fallen kan ju skilja sig åt på individuella plan när det kommer till lydnad, tålamod och komplikationer.
Kul att se att Molle mår bra iaf!

Svar: Precis men det gäller ju alla hundar över lag ;)Man får alltid ta hänsyn till olika aspekter och hur individer, raser är i förhållande till personen som är intresserad av djuret ifråga!
Tack för Din feedback! ;)
Marina

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2015-07-02 23:03:44

Det fanns not en tanke med att Molle kom just till dig just när du behövde honom. Hoppas ni får många fina år tillsammans <3

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2015-07-02 23:04:37

NOG en tanke (så klart)

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2015-07-02 23:05:37

NOG en tanke skulle de så klart stå

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela