jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

En Lördag i Juli!

Publicerad 2015-07-19 23:56:48 i Allmänt,

Tänk hur livet kan ta ut sina svängar...
För drygt ett halvår sedan rasade lite av min värld när min dåvarande sambo lämnade mig!
Tänk vad lite distans gör och när man får tänka efter lite...
Idag mår jag mentalt bättre än någonsin!
Märkligt nog känner jag mig inte alls lika ensam och mitt hjärta känner inte samma oro och ledsamhet!
Det är så skönt att vara singel och slippa alla lögner och all besvikelse kring mycket...
Den som ska fånga mitt hjärta igen måste vara väldigt speciell... och framför allt ärlig då jag inte orkar bli så totalt lurad i mångt och mycket igen!
Det känns som att man har levt i en enda stor lögn... och det är väldigt tragiskt!

Igår fick jag ett besök av Roland - en Karlstadsbo och sedan länge facebookvän - och hans fru plus Deras fina hund Chicko! 
Det var så otroligt roligt att äntligen få träffas och sitta öga mot öga och talas vid och fika!
Inte nog med att De hade med sig riktig gofika så fick jag även väldigt fina gåvor som jag uppskattar något oerhört!
Det var klockrena gåvor till mig!

Samma dag kom även Malin och hennes syster från Stockholm och med Dem en av alla de jourhundar som jag har haft hos mig genom åren och som jag placerade hos just Malins syster.
Det var så härligt att få träffa honom och se hur gott han mår och att få pussa och krama honom lite!
Även Malins två vackra Schnauzerflickor var med och så även en så rar liten hanne som Malin har i jour. 
Vi pratade långt in på natten!

Den lilla jourhunden och Molle hittade varandra och har busat nästan konstant förutom några powernaps då och då!
De blev så lyckliga över att även se varandra på morgonen idag och få leka ytterligare i några timmar innan Malin, Jossan och alla svansbarn var tvungna att resa hem igen.

Lilla svansbarnet Emil - jourhunden -borde fått ett nytt hem för länge sedan...
Han var så otroligt mysig, mjuk och fin!
Tyvärr är texten som ligger ute med hans annons väldigt missvisande och vi behöver ändra den omgående.
Det var när vi endast hade den förra ägarens beskrivning och svar på mina frågor och det stämmer verkligen inte alls!
Sammanfattat så har jag haft en väldigt fin helg så även om jag är helt slut nu kan jag känna att det är helt värt det!

Var nu riktigt rädda om Er!
Ta vara på Er och alla omkring Er!
Håll Er till sanningen och skada aldrig någon medvetet!

Kramar om Er alla riktigt innerligt och varmt!

Namaste

Kärlek!

//Mina










Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-07-21 02:59:08

Jag har läst mycket av din blogg.
Jag är imponerad av dig och dina tankar och åsikter. Du verkar vara en väldigt bra och intelligent person.
Tack för en väldigt intressant blogg.

Svar: Oj, tack snälla! <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela