jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Alla behöver räddas!

Publicerad 2015-07-11 01:01:11 i Allmänt,

Så mycket akuta djur som behöver livslånga harmoniska hem...

En hel del av dem ligger uppe i annonseringar i min grupp inne på HemLiga på Facebook och jag blir så ledsen...
Det är inte bara sorgligt att de över huvud taget behöver omplaceras utan det mest tragiska är att det måste gå så fort.
Ett av dessa ärenden gäller en utländsk hund som blivit placerad hos en 16-årig tjej...
Hur kan man få för sig att placera en hund hos en så ung tös? Och en gatuhund???
En hund som behöver specialhantering och stor hundvana... detta gör mig helt förtvivlad!

Tyvärr har hon blivit felbehandlad på flera vis... självklart inte med flit, denna unga tjej har säkert gjort så gott hon kan men det har blivit så fel och det har ökat på denna lilla tiks osäkerhet, stress, seperationsångest mm, mm... 
Det finns skäl till att man inte placerar hundar hos så unga människor och det borde väl alla någonstans förstå?

Jag önskar så att fler av De där riktigt fina djurvännerna kunde välja en omplaceringshund från ex. mig istället för att skaffa valp...

Sedan har vi De som älskar sina djur men som av olika skäl hamnar i situationer som gör det omöjligt att tillfälligt ta hand om sina djur. Just en sån situation har en familj nu hamnat i och letar därför temporära hem till sina djur tills allt har rett upp sig för Dem.
Det är inte bara väldigt svårt att hitta någon som under i över ett halvår kan hysa in en eller flera hundar... hundarna är inte helt okomplicerade och jag har väldigt kort tid på mig!

Det är över lag flera hundar som kräver väldigt inkännande och hundvana ägare med väldigt mycket tid... och det verkar som att alla dessa människor har tagit semester! 
 
Det är frustrerande och mitt djurhjärta värker och jag gråter när jag skriver vissa annonser!
Vissa berör något oerhört och jag kan inte tänka på något annat... 

En del djur har det inte bra och de är inte älskade...
Gällande dessa djur gräver sig ångesten in i mitt bröst när jag ser djurets blick fylld av smärta och sorg.
Vissa djur föds helt enkelt utan ett värde för någon...
Ibland handlar det om prestige...
Det känns helt absurt att det finns människor som inte hyser några känslor för sina djur och som väldigt lätt låter ens tanken på avlivning komma på tal!
Döda något för att man tagit på sig ett ansvar som man inte reder ut och som man helt enkelt inte har tänkt igenom ordentligt!

"Somna in"... my ass!
Visst låter det mycket finare men ofta handlar det om ett rent och skärt mord! 
Där man låter veterinären vara bödeln!

Jag är ändå väldigt tacksam när folk kontaktar mig och ber om hjälp för det bevisar ändå att De bryr sig något!
Men jag önskar att De hade gjort det tidigare!
Ibland får jag en dag på mig... någon gång har det handlat om timmar!

Lova att Ni som funderar på att skaffa djur tar Er an djur som redan existerar!
Det finns djur som behöver just Er och som annars dödas...
Hade jag bott större, mått bättre och framför allt haft mer pengar så skulle jag haft ännu fler djur...

Det finns så många att rädda... allt för många!

https://www.facebook.com/groups/hemligan/?fref=ts

Var rädda om Er och om alla omkring Er!
Tänk kärlek!
Var kärlek!
Visa kärlek!

Namaste

Marina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela