jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Aldrig ett liv utan djur!

Publicerad 2015-07-14 21:37:00 i Allmänt,

Ligger i soffan med Molle över benen... jag är dåsig!

Himlen är fortfarande blå där ute och idag har vädret varit riktigt fint!
Som vanligt när det är fint väder får jag passa på att slåss med gräsmattan där ute!
Då gräsmattan var frodigt saftig och blöt efter flera dagars regn och väldigt hög på sina ställen fick min lilla klippare tugga på ganska ordentligt och batteriet gav upp efter bara en kvart.
Det var bara att ladda och köra på igen... fast då efter några timmar!

Så nu ligger jag lite nyduschad och sömnig i soffan med en stor "prick" på mig!
 Sanna ska börja med en sen middag och jag känner mig lite bortskämd!
Det är oftast Sanna som lagar maten här hemma och det är jag väldigt tacksam över då jag har mycket annat att lägga min energi och tid på.

Alice ligger helt utslagen på en soffkudde på golvet nedanför mig, Foxy snarkar ihopkrupen bredvid Aicha i tresitsen, Lilly ligger ovanför mitt huvud och Molle ligger halvt om halvt på mig, tung och avslappnad med alla fyra tassarna i vädret.
Jag förstår inte varför folk över huvud taget tvekar över att ta sig an en döv hund... han är absolut inte svårare än någon annan hund som jag har haft.
Han är bara ren och skär kärlek och glädje!
 Alla som träffar Molle märker snart vilken ljuvlig pojke han är!
Hela vår flock är så otroligt fina och rara, jag är stolt över dem och deras genuint glada och härliga sätt!
 
Nej... man kanske inte kan räkna med att gå hem ren här ifrån!
Mina hundar visar sin glädje och detta bl.a genom att hoppa upp i Ditt knä, de vill pussas och kelas... jag är ärligt talat väldigt nöjd om jag får ha rena kläder på mig i fem minuter tillsammans med dessa kärlekspiller och det är det värt.

 Undrar vad jag hade varit utan mina djur... tänk så grått mitt liv skulle varit utan dem i mitt liv... så känslomässigt fattigt!
För mig är ett liv utan djur helt otänkbart... jag skulle sakta dö!
Det finns inget mer okonstlat och fritt än ett djurs kärlek och det är en ynnest att få älska och att bli älskad av sådan renhet!
 Var rädda om Er!

Ge kärlek och tid till varandra, det är helt gratis och det är det finaste man kan ge!
Måna om varandra!

Kärlek!

Namaste

//Mina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela