jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

And life goes on...

Publicerad 2015-02-06 00:51:20 i Allmänt,

Lite hummande sitter jag i min meditation idag och försöker finna färgen röd för att rota mig!
Ned med rötterna djupt i myllan och stå stadig och stark!

Ja, livet är ju lite annorlunda mot vad det har varit och jag håller mig sysselsatt både mentalt och fysiskt för att inte tänka på vad, när och varför allt gick fel...
Jag försöker intala mig själv att jag skiter i vilket men jag är en ratad och försmådd kvinna... bortvald... åtsidosatt!

Med tanke på alla vänner och allt stöd som jag har omkring mig kommer det nog trots allt tillslut att gå bra även om det kommer att bli en kamp!

Hur ska jag någonsin kunna släppa in någon ny man/kvinna i mitt liv?
Hur ska man våga lita på någon igen... tänk om jag i så fall skulle träffa ytterligare en människa som inte vågar kommunicera och som gör val bakom min rygg... jag vet faktiskt inte om jag skulle fixa det en gång till!
Jag lade hela min tillit i detta förhållande och värnade om det och försökte att skydda det... det är sån jag är!

Varför skulle ens någon vilja dela sitt liv med mig?
Det är inte många som vill dela säng med fem hundar...
Vem vill ha en fattig sjukpensionär?
... och för att vara riktigt krass och ärlig, vem vill leva med en tråkig och sjuk människa?
Nej, jag måste inte förverkliga mig genom en annan människa men nog vore det trevlig att leva och bli gammal med någon man älskar!

Jag försöker förnya och radera för att kunna gå vidare!
Nu måste jag få ordning omkring mig och i mitt huvud... jag vill ha lugn och ro... och jag skulle som jag tidigare skrivit så innerligt vilja känna mig trygg!
 
Ja, ja!
Jag vill se positivt på framtiden, det kommer att bli bra, jag ska ge mig fan på att det ska bli bra oavsett hur jag mår!

Personen som Micke nu bor hos är en person som tyckte att jag var så usel som inte kunde hjälpa till mer ekonomiskt!
Det sitter djupt de orden!
Han ansåg att lika väl som att jag ligger med min laptop på magen och skriver kunde jag arbetat på ett kontor genom att ligga på en soffa!
Han vet mycket väl hur dåligt jag mår över just den biten, att inte kunna bidra mer... att verkligen inte k u n n a arbeta!
Han vet hur sjuk jag är och det var för att vara medvetet och utstuderat elak som han sa så och då han uppenbart varit ute efter att såra mig och att förstöra mitt och Mickes förhållande under en lång tid så mår han nog jäkligt gott nu!

Men som sagt life goes on, and on, and on...
Det kommer att ordna sig! Visst jag är lite bitter just nu och med tankar tillsammans med bitterhet... ilska!

Jag ska få ordning på allt och all skit ska bort!
ALL skit som det företag som Micke arbetar för har dumpat på m i n tomt ska BORT!
Allt skrot och all annan skit ska b o r t så att jag på allvar kan gå vidare i m i t t liv... jag behöver få gå vidare för hur bra det än har gått denna månad så mår jag i hjärtat inte bra!
Inget är som det ska... allt känns upp och ned på vänt, stökigt och snurrigt!
Tänk om man kunde backa lite... spola tillbaka si så där drygt sju år tillbaka i tiden och redan då se varnade tecken och ta dessa tecken på allvar!
Sju år... åt helvete!

Ta hand om Er alla mina hjärtan! <3
Var rädda om Er själva och De omkring Er!

ÄLSKA
 
Namaste

//Marina

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-06 06:17:57

Sju år sägs vara en gräns. Även jag blev bortvalda, när det gått sju år. Plötsligt insåg jag att "vi inte var överens om hur många vi skulle vara i vårt förhållande" - typ 😪

Det tar tid att läka känslomässigt. Och de sortens sår går väldigt lätt upp igen 💔

Ge dig själv den tiden du behöver.

Kram.

Svar: Usch... :(Ja, jag har också hört att sju år är en "krisgräns", märkligt det där!
Tack snälla Du!
Marina

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-02-06 06:37:53

Marina, du är en kraftfull, varm och generös kvinna

Svar: Oj, tack för De fina orden!
Marina

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2015-02-06 10:57:12

Nej Marina det är INTE sju år åt helvete. Det var sju år som hade mycket gott med sig. Sedan fanns det en bortre gräns och nu är den passerad.
F.n. är du i tullzonen mellan er tvåsamhet och din ensamhet.
Både ensamhet och tvåsamhet har sitt resp. pris. En god vän som levat (nästan) hela sitt liv i ensamhet konstaterar att hennes vinst är att aldrig behöva fråga någon om det är ok att hon gör... Vad det nu är hon har lust till. Vinsten med tvåsamhet har för mig (bl.a.) varit någon att byta små kommentarer med. Någon som älskade mig för den jag var/är.
Kärleken får jag fortfarande från mina hundar - och det får du också. Det jag saknar är någon att byta små oväsentliga kommentaren med, att skoja med.
Men hur man än vänder sig så gäller alltid att allt har sitt pris. Och förakta inte det du redan betalat för, det var gott så länge det varade.
Kram <3

Svar: Tack Gunnel!Kloka och fina ord!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela