jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Dag 3... och väldigt hungrig!

Publicerad 2015-08-08 23:36:38 i Allmänt,

Jaha, så står man där och hyvlar ned äpplen på en plåt i hopp om att få lite äpplechips eller liknande!
 
Det är tredje dagen av sju på en soppdiet där man en del dagar även får äta viss frukt och grönsaker och den enda frukten i kylen är just äpplen.
Jag kan ju rada upp si så där ett hundratals saker som jag är mer sugen på än just soppa och äpple...

Nej, jag har ingen vidare karaktär och min kropp skriker efter påsen med Lakrisal som ligger ute i köket, flottig mat som pizza och självklart choklad och glass!

Här räknar man inte dagar utan mer timmar då dagarna går så sakta, sakta!
Jag hade nöjt mig med ett knäckebröd - drypande av smör och ost - just nu men det vore ju jäkligt löjligt och dumt att bryta dieten då jag antar att man bör vara strikt om det ska hända något.

Jag skulle gärna tappa si så där fem kilo och få loss lite slagg och gifter från kroppens system men jisses så drygt och smärtsamt detta är!
Det är ju direkt pinsamt!

Som jag beundrar Er som kämpar Er ned i vikt mer än några ynka kilon, Ni är helt fantastiska, det måste vara fruktansvärt på många vis då kroppen vänjer sig vid både det socker och fett som vi drar i oss.

Vi äter faktiskt nyttigt annars också - förutom att jag är en riktig sockergris... och gärna fikar gott när jag får chans till det- så att ändra kosthållningen till nyttigare än vad vi redan äter i matväg är knappast möjligt. 
Men att äta nyttigt till att äta en diet som tar ifrån en alla slags utsvävningar är helvetiskt för någon som älskar mat så mycket som jag gör!

Det är så märkligt för det spelar ingen roll hur mycket man än äter av denna speciella soppa så tar det inte många minuter innan magen ropar "HUNGRIG!!!" igen och det är faktiskt oerhört frustrerande för det är verkligen inte gott att äta samma, samma, samma sak hela tiden!
Man tröttnar förvånandevis väldigt kvickt på det.

*****************
Idag var jag och min dotters pappa på kyrkogården och lämnade en vacker bukett med solrosor till finaste "farmor" Lotta som idag skulle fyllt 69 år...
Så tidigt Du gick ifrån oss min fina vän... Du är så otroligt saknad!
Solen sken och det var en meditativ känsla över hela scenariot.
På vägen hem köpte vi två stycken fotbollar till svansbarnen något som uppskattades högt av Alice och Molle!
Det tog dock inte många minuter innan de perforerades men var lika roliga ändå! 
 
Äntligen har vi förärats med lite värme så det är att hoppas på lite britsommar och en fin höst!

Hoppas Ni har det fint där ute och att Ni är rädda om varandra!
Håll hårt i Era vänner och ta hand om Dem på bästa sätt!
Visa kärlek och var omhändertagande!

Livet är så väldigt bräckligt så passa på att visa Er kärlek och att berätta för alla Ni älskar hur mycket De betyder för Er innan det faktiskt är försent!

Var rädda om Er!

Kärlek!

Namaste!

//Mina


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela