jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Kom hem!

Publicerad 2014-09-26 00:56:15 i Allmänt,

Folk förstår många gånger inte...

Min underbara vänninas katt är försvunnen sedan tio dagar...
Det är inte likt honom och min vän är i totalt upplösningstillstånd och jag önskar att jag bara kunde knäppa med fingrarna så att han omgående var hemma igen!
Det gör så ont att se hur ledsen Nina är, mitt hjärta skrynklas ihop och gråter!
 
Jag vet hur mycket Ninas djur betyder för henne för jag känner det samma med mina och jag vet inte var jag hade varit om något liknande skulle hända mig!

Muffin som denna lilla pojke heter är så speciell och har alltid varit sedan han var ett litet knytt och kom plats i Ninas hand.
Han är en sån katt som är rolig utan att själv veta om det och som inte försöker... om Ni förstår hur jag menar? Allt ska vara som det alltid har varit... nya saker är läskigt och då vet jag ingen katt som kan få större ögon än just han!
Han har en så härlig teckning, det går verkligen inte att ta miste på att det är han om man ser honom!
Han är väldigt egen och har med åren blivit lite skygg och är tyvärr även lite mobbad på gården av en katt i lägenheten under vilket har inneburit att han hållit sig undan från gården och dragit sig bortåt.

Vi vet sedan en längre tid tillbaka att han gömmer sig/håller till under något så som i en husgrund eller liknande då han kommer hem och doftar lite unket samt har som ett "tyngre" sand/damm i pälsen... men var?!
Nina har tidigare försökt att följa honom och fick då panik när hon såg att han sprang över stora vägen och att han sedan följde järnvägen bortåt.
Tyvärr var fötterna inte lika snabb som fyra tassar så vart han med så bestämda och raska steg försvann vet vi fortfarande inte för i så fall skulle det varit det första stället Nina hade letat på... och kanske är det just på detta ställe som han nu är instängd på??

Jag kände så starkt att han var borta vid folkhögskolan... jag kände det så oerhört starkt och även Nina drogs just dit men... inte ett spår.

Jag började texten med "Folk förstår många gånger inte..." och tyvärr gör De inte det för: det är ju bara en katt.
För oss är det en individ, för oss är det en familjemedlem och någon som ger oss mer kärlek än vad vi kan ge dem och ändå ger, ger och ger vi men trots det så lyckas dessa underbara varelser fullkomligt överösa oss med kärlek som om de inte vore gjorda av något annat!
Vi älskar våra djur så djupt och så innerligt att det i ord ej går att förklara och när allt är så ovisst så går man sönder... man kan nästan höra hur det knäcks.
Vi är alla så oroliga och hoppas på det absolut bästa...

Muffin har försvunnit i Fristad som ligger strax Norr om Borås.

Jag har en önskan till Er!
Snälla Ni, rikta all Er energi och kärlek till Muffin så att han får styrka att ta sig hem var han än är, hans matte väntar uppe dag och natt på honom... och vill Ni även vara så snälla att sedan rikta Er energi och kärlek till Nina så att hon orkar!

Kärlek till Er alla!

Namaste

Marina

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela