jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Förlåt mig...

Publicerad 2014-06-22 23:35:00 i Allmänt,

Ok... jag har säkert skrivit om detta förr... men då det kom lite på tapeten nu så känner jag att jag måste skriva lite då jag inte kan ta för givet eller begära att De som vill lära känna mig läser hela min blogg.

När jag var liten var jag den jobbiga tomboy-ungen och min syster den söta, vackra, lugna...
När jag i trean bytte skola blev jag mobbad och mitt självförtroende dalade ännu mer...
I högstadiet var jag absolut en i "gänget", kanske mycket på grund av min attityd men jag var (kände mig) alltid fulast och sminkade mig därför stenhårt för att skapa mig en mask, en mask jag under väldigt många år höll oerhört fast vid. 
 
 

Där efter har jag haft flera pissiga och destruktiva förhållanden som knappast har ökat min syn och glädje över mig själv...
Ett tag kunde jag inte duscha utan att gråta av äckel när jag tvättade mig och var tvungen att ta på min vidriga kropp.
Jag har gått i terapi under många år för att bl.a försöka sänka mina krav på mig själv och för att finna i varje fall en acceptans men även för att få upp ögonen inför hur ont jag gör mig själv... något jag aldrig skulle göra mot någon annan person... för att finna det där fina som jag alltid lyckas finna hos alla andra.
För när det gäller andra människor så ser jag inte utseendet, jag ser människan, attityden och kärleken!
Varför är det så svårt att se det hos mig själv?

Nej, jag skulle aldrig gå till affären osminkad och det är väldigt få människor som får se mig osminkad och när jag gör det är det med stor ångest...

Många förstår inte detta... men livet präglar, det gör faktiskt det och tyvärr är det inga tankar man bara kan borsta av sig. 
Nej, de sitter gjutna som i cement.

Visst förstår jag det tragiska i att jag inte tror att jag duger som jag är... och jag önskar ingen annan att känna som jag gör. Det är både patetiskt och sorgligt!

Jag är verkligen så sorgsen och arg över mina känslor... och inte blir det bättre av att min kropp konstant sviker mig och inte funkar som jag önskar.

Det finns ju inget så sexigt som självförtroende, jag önskar verkligen att jag hade det... att jag inte konstant kände mig som elefanten i rummet.

Så tänk Er för och lär Era barn från start hur man bemöter andra människor och hur viktigt det är att se individen innanför... att skalet är ganska ointressant... i långa loppet.

Var rädda om varandra och älska!

Kärlek!

Namaste

Marina 

 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2014-06-23 07:10:01

Personligen tycker jag du är precis lika vacker osminkad, skönheten sitter inte i sminket.......... Du duger alldeles ypperligt som du är och mer därtill. Kramar.

Svar: Nej... jag vet att den inte sitter i sminket men det har blivit ett skydd för mig.Tack <3 Kram!
Marina

Postat av: Ann

Publicerad 2014-06-23 16:35:42

Dessutom är du intelligent och rolig också........ Våga bara påstå annat.

Svar: *garvar* Men tack då rå! ;)
Marina

Postat av: Liza

Publicerad 2014-06-27 14:25:49

Till skillnad från när jag var hos pappa eller mamma, där jag aldrig slapp undan känslan av att behöva vara orolig för konsekvenserna av mina varje ord och handlingar, så minns jag de dagar och nätter jag var hos dig i din lilla stuga istället för hos pappa, som en oas av trygghet. Du var min enda verkliga och levande förebild.I skolan, I mina s.k hem, och överallt runt om mig i samhället, fann jag massor av förväntningar och påvisanden. Men inget och ingen att lita på och som kändes äkta.

Jag var mobbad och utstött, övertygad om att jag var "fel" på något diffust sätt som jag gjorde mer tydligt genom att se mig som otillräcklig i alla avseenden. När jag efter 8 år lyckades komma in i "inne gänget" kände jag mig främmande för allt det som andra verkade värdera, och för de attityder som de verkade dela.

Numer bygger jag, för det är aldrig "klart", en övertygelse genom att jag så ofta jag är medveten och närvarande i mina stunder gör ett val att förutsätta att vad som än kommer av att leva med mig själv som enda riktlinje och rättesnöre, är det ingenting mot att leva på att prostituera mig för uppskattning och godkännande.

Det var och är från det du var och är för mig, som jag drar inspiration, ork och mod.

För jag upplever tvivel, och rädsla, tvivlar, men även om jag väljer att erkänna min tvivel och rädsla, så väljer jag ändå att inte agera utifrån det. Istället vill jag välja att lita mer på min förmåga och mitt inre jag än på det jag lärde mig att undvika under omständigheter som jag inte längre lever i. Inuti mig har jag så ofta sett dig när jag behövde påminna mig om vad jag alltid vetat var Sant. Det var inte en falsk bild av

dig jag införlivade; inte en mask som du presenterade, eller en idealisering av dig som jag byggde upp.

Det var och är en bild av ditt och mitt sannaste Jag. Därför har jag aldrig kännt överraskning när du berättat om din rädsla, din avsaknad av förtröstan och känsla av dig själv som en plats att vila tryggt.

Men liksom jag, behöver du påminnas om vad du egentligen är, och vad du vet och alltid vetat är Sant.

Du vet vad du behöver veta; det du saknar är tillit till dig själv när känslor speglar en bild av dig som är falsk.

Jag är här för Dig.

Liza

Svar: Älskade underbara Liza!Nu fick Du mig att gråta... inte kunde jag ana att jag har betytt så mycket för Dig! <3
Jag älskar Dig!
Marina

Postat av: Liza

Publicerad 2014-07-20 03:49:09

Mina, älskade syster
Vilka mått och ramar kan mäta och benämna det oändliga, unika, och aldrig förut existerande?

Fatta mod att leva som exempel på det enda sanna svaret: endast de du själv utformar och väljer, efter att du identifierat de vanföreställningar som du levt med hitintills.

Rädsla håller på plats de begränsningar som är byggda på brist på tillit- en brist på tillit till dig själv även om den grott ur andras sätt att reagera och agera.

Förtröstan, nyfikenhet, självförverkligande, självuttryck...att leva ut ditt sanna jag..Dessa motivationer håller på plats de riktlinjer du kan lita på kommer att i längden leda dig till ett liv så mycket friare, sannare och djupare


Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela