jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Du ska inte tro det blir sommar...

Publicerad 2014-06-13 00:27:06 i Allmänt,

Det är sommar nu... 

Jo, nu är det liksom sommar på riktigt för nu startar sommarloven!
Ikväll var vi på Mickes äldsta tjejs avslutning, hon går ur sjuan, det är stort! ;)

Tänk så spännande att klä upp sig, få sitt första betyg osv... pirrigt!

Men åååh så drygt och tråkigt det är!
En scen där flera ungdomar framförde lite sånger som säkert var jättefint men som tyvärr ingen hörde då det var ett sånt våldsamt sorl runt omkring! Sedan stod där någon kvinna som mest troligt var en lärare eller rektor och pratade en lång stund... jag hörde inte ett ord men hon verkade gilla sin egen röst för hon behagade ta god tid på sig.
Två äldre män... väldigt äldre män... typ närgravengamla män stod också lite vingligt framför den där mikrofonen... Jag kan inte i mitt liv förstå vad De gjorde där! Kanske har De en gång för hundra år sedan grundat skolan? Där efter ytterligare en man och sedan efter cirka 43 gäspningar hörde jag " Och från Elfsborg... bla, bla, bla..." och ett jubel! Jahapp! Något finbesök från storklubben som man aldrig sett innan!
När nationalsången sjungits - av väldigt få som kunde den - försvann eleverna in i skolan för att hämta sina betyg och vi "fick" äntligen avlägsna oss! 
 
 

Men ärligt talat! Det enda ungarna önskar är att få krama om sina vänner, önska varandra en glad sommar, ta emot sina betyg (...en del hur som helst ) och få gå hem och ta sommarlov!!

HUR många barn/ungdomar lyssnar på ibland till och med på väldigt politisk goja som lärarna står och hasplar ur sig?? Själv hörde jag som sagt ingenting!

Efter denna 1 1/2 timma av onda fötter - förbannar mig själv över min goda smak att ta höga klackar - skyndade vi oss ned till Ica Maxi och köpte med oss lite god kvällsfika för att verkligen besegla att nu har sommarlovet börjat!
Imorgon är det "småttingarnas" tur, tidigt på morgonen sjunger De in sommarlovet! För i småskolan gör man faktiskt fortfarande det och det är just DET som vi vuxna vill se och höra!
Vi VILL höra "Idas sommarvisa" med ettors naiva falsksång som klingar likt ljuvaste klockor i våra öron och som triggar våra tårkanaler att fyllas! Vi vill även höra "Den blomstertid nu kommer..." på exakt samma vis för det är just det som avslutningar handlar om, nostalgi, barn, blommor och tårta!

När jag gick i grundskolan hade vi våra avslutningar i Fristads kyrka.
Då Fristad även har en musikkår/musikskola fick vi marschera in på led till en lövklädd kyrka till tonerna av "Fristads marschen" som en hel orkester i trupp spelade och längst där framme gick två stycken sexor förärade till fanbärare!
Det var så speciellt! Och dessa toner får en mängd minnen att fortfarande blossa upp så väldigt starkt!

 

Önskar alla barn och ungdomar där ute ett helt fantastiskt och underbart sommarlov! 

Var rädda om varandra, ta hand om varandra och hjälp varandra... var snälla!

Kärlek!
 
Namaste
 
Marina
 
 

Kommentarer

Postat av: Gina Karlsson

Publicerad 2014-06-13 01:03:25

Håller med dej helt o hållet,,man vill höra de man själv fick höra . Inte en massa gubbar o tanter ,,stackars ungdomar. Hoppas du får det trevligt i morgon och få höra lite roliga glada falska röstlägen som får en att fnissa lite och få den där tåren i ögat för att det är så fint ...

Postat av: Gina Karlsson

Publicerad 2014-06-13 01:03:25

Håller med dej helt o hållet,,man vill höra de man själv fick höra . Inte en massa gubbar o tanter ,,stackars ungdomar. Hoppas du får det trevligt i morgon och få höra lite roliga glada falska röstlägen som får en att fnissa lite och få den där tåren i ögat för att det är så fint ...

Svar: <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela