jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Aj som...

Publicerad 2014-01-16 19:24:00 i Allmänt,

Ligger och kan knappt stappla min väg till toaletten... jag har såååå ont!
Jag känner mig manglad, påpucklad. ja, helt blåslagen vilket jag näst intill också är!
Det gick inte så bra på promenaden igår... jag lyckades ramla hela sex gånger!
Jo, det är faktiskt sant och där emellan gjorde jag några piruetter och balettsteg också...samtidigt som jag ytterst försiktigt försökte ta mig fram bakom ett gäng ystra unghundar.
Ja, jag lovar! Jag ska beställa isbroddar för så här kan jag inte hålla på, jag som får ont av att bara gå och spänna mig, tänk Er då att dra i backen sex gånger också!
 
Om jag tittar på det lite utanför mig själv så kan jag inte annat än att skratta lite... för det måste sett helt hysteriskt ut!
Stappel, stappel... DUNS!! Stappel... stappel, stappel... DUNS!! Tripp, tripp, tripp...Piruette ... tripp DUNS! Smyg, smyg, smyg DUNS! smyg DUNS! hasa, hasa, hasa.. DUNS!
 
Nästa år tänker jag försöka spara ihop till "Icebugs-kängor" de verkar vara väldigt, väldigt bra!
Just nu har jag absolut inte råd att investera i det men nästa år känns det lite som ett måste!

Det är ju smått irriterande att man inte har råd då det är nu som de är billiga... :/ http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=ICEBUGALAVUSBUGRIP

MEN jag är väldigt nöjd och enormt tacksam över en sak och det är att detta är första vintern på så länge som jag kan minnas som jag inte fryser om mina fötter! Jag tror knappt att det är sant och jag är överlycklig verkligen! Nu har det ju inte varit så vansinnigt kallt ännu men "ta i trä" det gör mig verkligen så glad!

Så... här ligger jag och har ondare än vad jag nödvändigtvis skulle vara tvungen till och det retar ju mig lite så klart.
Så fort jag rör det minsta på mig så väller ett illamående över mig med en kraft likt en tzunami...
Klart att jag blir ledsen, det känns så oerhört onödigt! Det är ju liksom jobbigt som det är!
 
Granen står så grön och grann i stugan...
Ja, den gör ju liksom det även om den råkar stå ute på altanen. Knut kom och gick men julen blev kvar... eller delar av den hur som helst!
Granen ska näckas och ställas in i skjulet, julgardiner ska ned (och upp med andra) och två stakar ska packas ned...
Tänk att det ska ta sån kraft att få till det! 
Ja, idag har det helt enkelt varit otänkbart!
Det känns som att alla andra har så många fler timmar än jag... fast det är väl snarare så att på grund av de sjukdomar som jag har går allt så sakta och tar en enorm energi plus att jag inte orkar vara igång längre stunder.
Jag skulle vilja ha det prydligt och snyggt likt alla andra men det går inte hur jag än försöker då jag inte hinner och rent fysiskt inte klarar av det... och inte heller mentalt då min kropp och mentala hälsa kräver så mycket sömn och vila.


Jaha! Nu har jag lyckats kräka ur mig lite galla.... stackars Er som kanske hoppades på lite djupare intressant läsning!
 
Attans... nu måste jag resa mig och tömma lilla blåsan! Giv mig styrka!


Som vanligt önskar jag att Ni visar varandra kärlek och omtanke!
Sträck ut en hand om Ni har möjlighet!
Försök att tänka gott om andra och var inte missunsam utan glädj Er för andras lycka!

Jag kramar lite försiktigt om Er alla med mina ömma lemmar!
 
Älska!
 
Namaste!
 
Marina
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2014-01-18 12:29:35

Fy vad du måste känna dig mörbultad idag när du drattade i backen så många gånger. Tycker det låter som en jättebra idé att skaffa broddar. Kram

Svar: Ja, jag har faktisk beställt ett par nu! Jag är ju livrädd på promenaderna och det funkar ju inte i längden.
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela