jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Folk vänder och vrider...

Publicerad 2014-12-26 01:20:15 i Allmänt,

Jag är SÅ nära att ge upp och att sluta mitt ideella arbete, jag orkar snart inte mycket mer!
Jag har lovat att bedöma en tik på Söndag för att mest troligt ta in henne... men efter det, jag vet faktiskt inte! Jag känner mig knäckt, ledsen och så jävla naiv!

Ni behöver varken spekulera eller kommentera då jag bara vill skriva MINA känslor och det upprör visst en del personer!

Gör något ovanligt!
LYFT varandra! Gör inget i syfte att såra och skada någon!
Ta hand om alla och envar omkring Er och se till Deras bästa, det är inte så förbannat svårt och ger så väldigt mycket mer.
Jag har lovat mig själv att aldrig gå ner på människors usla nivåer men ack vad det drar i mig ibland!
Skillnaden är väl bara den att jag faktiskt inte VILL skada någon!

Jag är verkligen sååå trött, det känns som att jag bara försöker, försöker och försöker för absolut ingenting... som att trampa vatten!

Detta år har varit jobbigt på många olika vis...
Det som har hållit mig uppe är framgångarna med en del individers mående som har varit hos mig och som jag har arbetat med, sånt värmer ju alltid.

I nuläget känner jag mig dock totalt söndersliten, en del vet exakt hur De ska göra för att trampa till så där lite extra på en person och det spelar då ingen roll hur mycket man har offrat och ställt upp för personen i fråga.
Denna historia är helt ofattbar och Ni skulle både gråta och häpna över det hela!
Jag hoppas slippa gå ut med det men det verkar inte bättre än att jag för att skydda att andra inte råkar ut för samma sak tillslut måste dela denna historia med Er.

Man kan skada människor på olika vis då det finns många sätt att vara riktigt elak på... jag lovar, jag har varit med om en hel del både fysiskt och mentalt genom livet och det vet Ni som verkligen känner mig men detta är det mest gemena och utstuderat elaka någon har betett sig mot mig.
Tyvärr är det inte bara jag som hamnar i skottgluggen utan mer sårbara individer än jag själv!

Jag har tålt en hel del och jag har stått ut med väldigt mycket och den senaste tiden har jag verkligen försökt i stress att hålla ihop mig själv.
Egoism är något av det fulaste jag vet och när personer visar den sidan av sig själva där De inte ser sin egen del i saker och ting utan bara vänder allt till sin egen fördel och vänder och vrider på saker och ting som andra skriver/säger/gör vill jag bara kräkas.
"Jaha, Du skriver så... då menar Du DET och svartmålar mig!"
Jag lovar, det spelar ingen roll hur man bemöter det och hur saklig man är så finner De ngt smaskigt mellan raderna ändå...

Jag är så trött på att hjälpa personer som inte är ett skit tacksamma utan som endast i egoistiskt syfte utnyttjar mig... och jag är så in i helvetes jävla trött på hur korkad jag är som går på blunder efter blunder...

Men som sagt sparka på mig, gör gärna det men låt det INTE gå ut över Dem jag älskar vare sig det är djur eller människor.

Många har frågat mig den senaste tiden varför jag har varit så ledsen och mått så dåligt och jag har knipit käft och sagt att det är rent personligt - vilket det till en viss gräns VAR - och inget jag vill prata om och till en del har jag lindat in det och skyllt på mig själv men när jag blir behandlad så totalt respektlöst förstår jag inte varför jag skulle skydda och vara respektfull tillbaka.
Hade folk bara vett i att hålla sina löften hade det varit väldigt annorlunda!
Att man sedan ska hänga med i andra människor skarpa svängar är visst ngt som sak vara hel naturligt också... jag undrar om De hade respekterat samma snäva kurvor om De satt i min bil...?

VAR rädda om varandra men ta inte skit då en del sätter i system i att utnyttja andra... 
Jag är ledsen att det blev ett så dystert och negativt inlägg men ibland brister man då det ligger och puttrar för att tillslut brissera!
Och Ni som har för vana att läsa mellan raderna... sluta genast med det och RANNSAKA Er själva!

Nu kommer många att skriva och undra om De har gjort något fel... det har hänt förr. Fina, känsliga personer som tror att De råkat göra ngt mot mig fast De är totalt oskyldiga!

Livet är inte alltid vad man gör det till... det är faktiskt inte det för detta förtjänar jag INTE!

Jag älskar, lever och lär... fortfarande och jag måste bli bättre på att skydda mig själv och De mina!

Namaste

Kommentarer

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2014-12-26 10:59:28

Fina Marina!
INGEN förtjänar att bli trampad på - minst av alla en god idealist som du.
Det gör ont även när det är otrevliga människor som är elaka. Ännu ondare om det är människor man torr sig ha en god relation med. Försök ändå att fråga dig: "Är det en person vars omdöme jag värderar? Eller en person vars omdöme jag inte anser värdefullt?" Det brukar hjälpa mig (ibland) när människor rackar mer på mig.
I allra första hand - ta vara på dig själv!! Både för att du är en människa som i många stycken är ett föredöme för oss andra och för dina djur. De behöver dig och de mår bättre om du mår bra.
Kram och varma tankar från mig <3

PS Om hundarna kände dig skulle de skicka goa pussar. DS

Postat av: Ann

Publicerad 2014-12-26 13:02:28

Man upphör aldrig att förvånas....... Jag är inte lika vänlig som du så jag önskar utrota vissa människor som man utrotar ogräs. Till tröst är att alla som känner och älskar dig vet vem du är och förmodligen hellre skulle dö än skada eller såra dig och de du håller av.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela