jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Muller...

Publicerad 2013-07-25 19:21:12 i Allmänt,

Igår natt satt jag ute på min härliga veranda och slogs med knotten en stund! 
Moder natur bjöd på en spektakulär show!
Hennes röst var dov och himlen lät hon lysas upp av ett sken som spred sig vida omkring! 
Jag satt andäktig i publiken och vågade knappt andas, naturen vibrerade av den statiska spänning som likt en skimrande sjal svept sig om den.
Invirad i min egen filt rökte jag cigarett efter cigarett för att jaga knott och mygg bort från mitt skinn och för att jag skulle få njuta av detta skådespel en liten stund till...
 
Väl inne var det så kvavt att jag knappt kunde andas och allra minst somna att ac.n åkte på i en hast!
Det var ett smart val visade det sig då moder natur bestämde sig för att höja volymen lite extra till flera av hundarnas stora fasa. Så om jag tycker att de i vanliga fall ligger tätt intill mig var det inget mot vad de gjorde inatt...
Mina små raringar! Det är så sorgligt att de ska vara så rädda för något så magiskt!
 
Även idag har det mullrat lite borta i horisonten och jag har avvaktat med att vattna mina rabatter just på grund av detta... verkar dock som att det har tonat av för att till slut tystnat så det blir trots allt ett varv med slangen.
 
Jag passade även på att klippa 1/4 av gräsmattan då det idag har varit mulet, den är oerhört torr just nu så att klippa den i brännande solsken är ingen bra idé.
 
Imorgon åker ju jag och dottern till Varberg och i vanlig ordning ska det självklart regna!
Men vad fasen!!! Det slår ALDRIG fel!
Det har varit vackert väder dag efter dag, vecka efter vecka men när jag bokar en helg i Varberg så som på beställning blir det regn!
Så här har det varit varendaste år!
Ja, ja... vi kommer trots det att ha det mysigt tillsammans med farmorLotta och kanske kan man trots det ta sig ett dopp i havet plus att man i så fall lär slippa alla andra turistbadare!
 
 
 
 
 
Var rädda om varandra och älska!

Marina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela