jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Kan vänskap vara en illussion??

Publicerad 2012-09-28 20:10:12 i Allmänt,

Jag hade en vän... en vän som jag såg som min absolut finaste, jag njöt verkligen av Hennes sällskap!
Så vad hände då?
Faktum är att jag inte har den blekaste, absolut ingen aning...
 
Jag har flera väldigt fina vänner, jag är verkligen välsignad med att ha personer som bryr sig om mig på samma sätt som jag om Dem... tror jag ivarje fall, efter detta har jag lite svårt att förlita mig på De som säger sig vara mina vänner.
Jag är helt säker på att alla mina vänner har kommit till mig av olika skäl De ger mig alla något stort som betyder mycket för mig. Det är inte alls säkert att vi delar alla känslor och tycker lika om diverse saker men i det stora hela matchar vi varandra så fint att vi kan kalla varandra för vänner.
 
När man är vänner är ju A och O att man är ärliga mot varandra och att vara ärlig innebär självklart inte att man måste vända ut och in på sig själv och berätta precis allt, absolut inte men att man är ärlig i sin vänskap.
 
Denna specifika kvinna närde många av mina behov och känslor och jag älskade Henne ömt av hela mitt hjärta, Hon var verkligen den vän jag kunde gått genom eld och vatten för men någonstans har jag helt uppenbart gjort något fel... nu kan vi omöjligt tala om något litet fel utan det måste vara något fruktansvärt och hemskt som jag helt omedvetet har gjort då utfrysningen är solid och kall.
Självklart har jag suttit och rannsakat mig själv men kan faktiskt inte komma på något men likt för baskat måste det vara något ytterst vedervärdigt då Hon helt har stängt av mig utan att berätta varför.
Faktum är att det för mig är oförlåtligt att bete sig så mot någon som flera gånger bett om att få veta varför... men inte ett endaste litet svar har jag fått.
 
Jo, jag kommer att lägga detta bakom mig men jag har så svårt att förstå att något som var så fint inte kunde vara beständigt utan så oerhört skört att det helt uppenbart inte var menat att vara...
Det ironiska är att jag verkligen inte trodde att personen ifråga skulle behandla mig på detta viset utan jag har alltd sett Henne som rak och ärlig... men även det var nog en illussion.
 
För Henne har jag skrattat och gråtit och fullkomligt klätt av mig naken i hela min litenhet och jag känner mig så fruktansvärt sviken... det finns verkligen ingen... ingen som jag har öppnat mig så fullkomligt för.
Jag tycker nog att jag har rätt till att veta vad jag har gjort så att jag vet bättre än att utsätta någon av mina andra vänner för det...
 
Jag känner en stor sorg över detta men känner också att det är för sent för att laga då min tillit är totalt söndertrasad gent emot Henne, jag skulle ju få trippa på tå och inte veta hur jag skulle förhålla mig...
 
Kanske är det så att hon känner att Hon har så många vänner att hon kan avvara mig bland Dem alla... kanske levde jag inte upp till hennes behov av något skäl och  så fall är hon en fantastisk skådespelerska eller kanske en illusionist som totalt lurade och bländade mig.
 
Jag har tappat en stor del av det självförtroende som jag har försökt att bygga upp de senaste åren då jag blir oerhört misstänksam mot andra människors förhållningssätt till mig... det känns som något är trasigt, som om att något har brustit inom mig, som om att jag har tappat något.
 
Dax att lägga detta helt och fullt bakom mig - då det fullkomligt äter upp mig innefrån och ut - och lägga energi på De som fortfarande säger sig vara mina riktiga vänner... fast kanske även De bara är illussioner.
 
Så... försök att vara rädd om varandra och berätta för varandra om Ni blir sårade eller inte... annars kanske Ni förlorar väldigt mycket på vägen.
 
Marina
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2012-10-03 08:36:18

Älskade Marina.
Problemet ligger nog inte alls hos dig utan hos kvinnan själv, om man inte kan svara och stå för sina åsikter är man antingen död eller har stora egna problem med yttre eller inre ting. Kramar till dig mitt fina hjärta.

Svar: <3
Marina

Postat av: Marina

Publicerad 2012-10-09 09:19:28

Hon är högst levande... på alla sätt och vis. Underbar verkligen och det är därför jag står målös och så oerhört sorgsen. Men ibland ter sig livet väldigt underligt och det kanske inte är meningen att man ska förstå allt heller... kanske finns det ngn underlig mening med detta också. :/

Postat av: Marit

Publicerad 2012-10-29 16:39:43

Finaste Marina!

Det är bara hennes förlust, möjligen min vinst!
Jag är så tacksam över att ha fått dig till vän och jag hoppas att vi ska finnas där för varandra många långa år!

Det är så tråkigt när sånt där händer! Är det nu så att man inte klarar av att fortsätta en vänskap ska man åtminstone ha ryggraden att avsluta den snyggt och förklara varför.

Massor med kramar till dig!!

Svar: Fina Marit, det hoppas jag också!
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela