jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

HURRA!!!!

Publicerad 2015-10-13 01:15:53 i Allmänt,

Idag fyllde han ett år!
Min vackra och helt underbara prickiga, lilla fjant firar idag sin första födelsedag av förhoppningsvis många, många fler!
För exakt tio månader sedan såg jag honom för första gången och då var han bara på dagen en 8-veckors liten skrutt som jag skulle ta in för omplacering... men det skulle snart visa sig att ingen ville ha en döv valp!
 
 Tack och lov att ingen ville ha en liten döv valp!
Tack Du sköna gudinna, universum och kära jord att ingen ville ha min fantastiska pojke!
För det beslutet som jag tog efter några månader om att behålla honom har jag aldrig, aldrig ångrat!
Han kom till mig av ett skäl och han kom till mig precis en tid då jag behövde ta fokus från fullt med elände och lägga det på kärlek och omtanke kring en liten filur som kom att heta Molle.
En liten pojke som är så full av kärlek och leende att jag konstant är överfylld av renaste kärlek i mitt hjärta!
Molle är ju galet förtjust i alla "våra" människor!
Jag vet inte hur många knäbilder jag har med Molle!

Han tror ju att han är väldigt liten och har även den stora tilltron till att folk faktiskt uppskattar en 35 kg (?) prick i knäet så han hoppar glatt upp till allt och alla vare sig De sitter i soffan, solstolen eller på en pinnstol.

Här är några av de bilder som jag har hur som helst! *ler*
 
Hela min flock är så fantastisk, jag är så stolt över dem alla, gamlingar som unga slynglar!
Jag skulle verkligen inte kunna leva och andas utan mina svansbarn, jag får ont i hjärta och själ av bara tanken!

Idag har det varit ben-kalas till alla!
Vanliga tugg, grönsakstugg och lammöron och det var tokigt gott tyckte de alla!
Det blev ingen tårta då lillkillen har en allt för känslig mage men jag tror nog att de är ganska nöjda ändå!
I Lördags var jag, Molle och en vän inne i en zoobutik och handlade lite gott till svansbarnen och samtidigt passade jag på att införskaffa ett turkost, vackert och praktiskt Hurtta-halsband till Molle som en liten födelsedagspresent.
Faktum är att jag egentligen hade velat ha ett brett skinnhalsband med lite blin-bling men det fanns inte så det får jag titta vidare efter.
Han har ju så vacker hals och nacke och skulle varit så vacker i det!
Jag ska nog hitta ett passande så småning om!
Det är så kul när de får vara fina... för man kan faktiskt köpa praktiska saker som samtidigt är fina!

Var nu riktigt rädda om Er och sov så gott i natten!
Jag ska ta mina underbara svansbarn plus mina två extrapojkar och förpassa mig upp till sängen och innan jag somnar ska jag skicka lite healing och god energi till en av mina absolut finaste vänner!

Tänk kärlek!
Var kärlek!
Agera kärlek!

Namaste

//Mina

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2015-10-13 10:17:30

En sån härlig "liten" prick :-)

Svar: Han är så underbar så!
Marina

Postat av: Inger

Publicerad 2015-10-13 12:16:54

Han är så bedårande charmig så ingen kan motstå honom 💜
Man kan visst ha 35 kg Molle i knät 😃

Svar: Jahaaaa, för det k a n man! :D
Marina

Postat av: Ann

Publicerad 2015-10-13 12:49:58

Pussa och gratulera ettåringen från mig.

Svar: Det ska jag absolut! <3
Marina

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-10-16 01:17:31

Åh, så fin han är!

Svar: Tack! Ja, visst är han?! :D
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela