jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Blixtrar och dunder!

Publicerad 2015-03-05 00:28:01 i Allmänt,

Igår kväll - natt - ett tag innan jag gick och lade mig fick jag känning till migrän och dum som jag var hoppades jag att detta skulle klinga av om jag bara gick och lade mig men... nej, det gjorde det aldrig.
Det blev så pass illa att jag inte kunde eller orkade gå upp och ned för trappan för att hämta ngn/ngr tablett/tabletter.
På morgonen när lilla Molle behövde komma ut och kissa var jag ändå tvingad att ta mig upp ur sängen och ned och passade då på att ta en tablett.

När jag svalt den och Molle kissat återgick vi till sängen men jag kunde fortfarande inte sova och migränen lade sig inte, utan snarare eskalerade så efter ytterligare en timme fick jag gå upp och ta ytterligare en tablett.
Jag stapplade halvt om halvt blundande ned för trappan och famlade mig illamående fram till skåpet. 
Jag hann aldrig att somna men vilade och kände den värsta värken avta så sakteliga.
Väl på benen igen låg den och lurade där bakom hörnet hela tiden, lite, lite molande...
När det började blixtra lite i ögonvrån tog jag en tredje tablett och så har det varit hela dagen... men inatt ska jag preparera mig innan jag lägger mig.

När jag mådde lite bättre de där timmarna fortsatte jag måla på ett skåp som jag ska ha som bokskåp!
Jag tror att det kommer att bli riktigt fint när det blir klart!
Det roliga är att jag nästan är lika täckt av färg som möblerna jag målar när jag är klar! 
Tur att det är färg som lätt tvättas av!

När jag var och hämtade posten i brevlådan här utanför idag kom en man gående.
Jag hejade - så där som man gör här ute på landet - och han log och hejade tillbaka och strax där på var han borta!
Ofta ser jag Dem så tydligt att jag inte inser förrän efter en stund att det inte var en levande person... man blir lite snopen!
Jag har aldrig sett honom förr, kanske kommer vi att heja på varandra igen och kanske stannar han då och pratar lite!

Nä, detta blir ett kort inlägg för nu börjar det "surra" och värka i mina tänder och käke, ett tecken på att huvudvärken snart smäller till med full kraft!
Jag ska ta två tabletter och ta med min svansbarnen upp och hoppas på en god natts sömn... hoppas kan man ju alltid!

Var rädda och omtänksamma med varandra!
Visa varandra hänsyn och kramas mycket!
Kramar är en riktigt bra medicin!

Kärlek! <3

Namaste

//Marina 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela