jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Vad har hänt det senaste?

Publicerad 2015-06-27 16:13:00 i Allmänt,

Inlägget ang. valpar verce motion har delats hårt på Facebook, något jag inte alls var förberedd på när jag lade ut det på min logg för mina vänner att läsa.
På grund av flera tusen delningar tog Expressen kontakt med mig för att De ville göra en intervju.. något jag tvekade inför men ändå tackade jag.
Nu blev jag lite felciterad vilket retade mig då jag vet hur människor är funtade.
Folk letar fel så att De istället för att medge att De själva har gjort fel vänder fokus till att jag helt enkelt skriver tokigt...
Hur som helst önskar jag inte bli ifrågasatt ang saker jag inte har sagt/menat...

http://www.expressen.se/gt/marina-43-sluta-motionera-valparna/

Efter mitt delade inlägg har folk tagit kontakt med mig i rådfrågan och uppfödare har tagit kontakt med mig i undran om De får använda min text att dela ut till valpköpare vilket är jätteroligt och bra!

Hundsidor som detta har delats på orkar jag inte ens gå ut och läsa på då jag vid detta laget vet hur folk fungerar bakom sina datorer och det är inte alltid jag rent mentalt orkar ta den skit som kastas.

De flesta tycker nog  ändå att detta är något som borde säga sig självt och många som inte vet om denna information hoppas jag tar den till sig i ett välmenat syfte.

 
Jag byter ämne och går vidare till mitt målarintresse...
Jag har målat ett nätt litet hörnskåp i dagarna och lekte med lite mönster, slitage och patina.
 
 
För någon vecka sedan målade jag även en skänk/köpmansdisk som jag senare även ska byta beslag/handtag på...
Plus att jag satte siffrorna fel så att det hela inte blev symetriskt... *suckar* så det är något jag får försöka fixa till när jag orkar också.

Färgen som jag har använt är som vanligt Annie Sloans chalkpaint i olika kulörer, clearwax och darkwax till patinan så att det ser lite skitigt och använt ut.

På skänken har jag även använt mig av en mönsterroller.
 
 
Jag målade även ett litet nattygsbord för flera veckor sedan...
 

Molle är så lycklig nu när han åter igen kan springa lös ute i sin trädgård efter en lång tid i koppel efter sin kastrering!
Hela hans ansikte skrattar och ögonen lyser när han kör loss ett helt eget litet race!
Han är även så lycklig att få vara ute med sin älskade Alice då hon äntligen har löpt klart!
Lycka!

Han är en så otroligt snäll och rolig pojke!
Alla mina flickor är också självklart helt underbart snälla och fina men det har varit riktigt kul att få prägla Molle från start och se vilken underbar individ han har kommit att bli!
En riktig liten livsnjutare!
Så oerhört social och tillgiven!
 
Att ta sig an trasiga själar är så fantastiskt givande på ett annat vis, att se dem växa och återfå ett självförtroende, trygghet och styrka.
Det är en underbar känsla att se att det trasiga går att laga med tid och kärlek!
Tid och kärlek är nyckeln till det mesta!

För en vecka sedan firades midsommar och här hos oss firades midommar med god mat tillsammans med min dotter - så klart - min syster, systerdotter, min mor och far och min dotters far.
Det var jättetrevligt och vi åt tills vi var proppmätta och lite till!

Veckan innan tog min underbara dotter studenten och jag var en så stolt mamma!
Vädret var vackert förutom att det vindade så mycket att champangeglasen välte över bordet!
Men vi kunde sitta ute och äta och umgås!
Jag hade gjort pasta/pestosallad, vitlöksbröd och kall vitlökssås som serverades med rosévin.
Till efterrätt hade jag bakat två stycken tårtor, en chokladtårta med jordgubbar och en rosa prinsesstårta och de blev mycket mumsiga båda två!
 

Var nu riktigt, riktigt snälla och rädda om varandra!

Tänk kärlek!! Agera i kärlek! Var kärlek!!

Kramar om mjukt och varmt!

Namaste

Marina





Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-06-28 15:32:55

Vad kul att du blev intervjuad, tror att folk behöver påminnas om att vara rädda om sina valpar när det gäller motion. Tyvärr har ju folk en tendens att skriva tråkiga saker istället för att inse att de själva gjort fel.
Dina möbler du målat blev jättesnygga <3

Svar: Tack snälla! :) <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela