jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Utan kulor!

Publicerad 2015-06-23 00:11:00 i Allmänt,

Här är det livat värre!
*Torkar svettdroppar från pannan*
För en vecka sedan så kastrerade jag lillpillen och med facit i hand skulle det varit bra om jag hade fått det gjort för minst en månad sedan då flickorna just nu är inne i höglöp.
Att sära fyra *host, host* heta-på-gröten-brudar från en lika het 30-kilos stark hane med tratt runt huvudet är inte det lättaste!
Det är mycket micklande när man ska ut och att Molle är så mammig har knappast underlättat det hela något! 

Gamla hederliga gästsängen har dragits fram till sidan av min säng där Alice - som är Molles hetaste dröm - har fått ligga... något missnöjd medan han med lampskärmen fått ligga på andra sidan om mig i sängen... under täcket.
Jo, han gillar ju att ligga där och även fast plasten skaver mot mitt skinn kan jag inte neka honom det då han i vanliga fall får ligga där.
Som jag ser fram emot när allt återgår till det normala och tills Molles hormoner ebbar ur hans "lilla" kropp... och snopp!
 
Som på alla andras läppar är även min största fråga just nu: Var i självaste h*****e är sommaren???
Det börjar att växa simhud mellan mina tår och min bästa investering just nu vore nog ett cyklop för det går inte en dag utan att det regnar.
Man får passa på att klippa gräset mellan skurarna för det växer ju hur som helst så det knakar, mycket annat av mina fröer har knappt gluttat över myllan!
Jag tycker inte att jag gör annat än klipper gräset... och det kanske faktiskt är så då jag får dela upp trädgården i tre delar för att mäkta med det hela och inte bli allt för sjuk.

Som jag har längtat efter värmen och sommaren... och nu skrivs det att detta väder ska fortsätta under hela Juli.
Så summa sumarium blir det ingen sommar och ingen lisa för onda leder och muskler!
Det är verkligen så att man kan gråta...
 

Kärlek till Er alla! <3

Var alltid rädda om varandra!

Namaste

//Mina


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela