jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Vackert...

Publicerad 2015-08-05 00:51:36 i Allmänt,

Dalarna är något så otroligt vackert!
Helgen har jag tillbringat utanför Falun hos några goda vänner tillsammans med ännu fler vänner...

I Torsdags bar det iväg norr ut mot undersköna Dalarna för att hälsa på några helt fantastiska, kärleksfulla och generösa vänner!
Med i bilen satt ytterligare några av mina finaste vänner och bilresan gick därför både snabbt och ganska så smärtfritt.
Jag fick se det vackraste av Dalarna uppefrån en motorcykels sköna bönsadel!
Med denna stora maskin vibrerande under mig styrdes den genom byar fyllda av gamla timmerhus... dessa hus fyllda av flera århundranden av minnen, speglande sig ned i Siljan eller någon annan av alla hundratals glittrande sjöar!
Utsikten var många gånger hissnande och hela landskapet med alla pitoreska byggnader, fähus och härbrän rörde mina ögon till tårar.
Jag känner mig hemma där... ett lugnare lunk och närmare till naturen och våra rötter.
Tomas var så rar som tog mig på turer med sin Triumf!
Jag älskar att åka hoj plus att man känner sig närmare naturen... även om min nacke höll på att gå av medan jag försökte insupa och hinna med att se allt som vi ibland gled förbi och ibland mer rusade förbi!
På dagarna var vi iväg på någon mysig "sevärdighet" samtidigt som vi passade på att äta lunch och på kvällen åt vi och drack gott och umgicks.
Det kan inte bli fel med så goa människor tillsammans, jag njöt och trivdes till fullo!
Vägen hem kändes där emot plågsamt lång... jag längtade som en besatt efter mina svansbarn och efter min dotter!
Väl hemma möttes jag av så mycket kärlek att jag blev helt gråtmild!
Ingen kärlek är så oskuldsfull, ren och vacker som den kärlek man får från sina djur!
Det var så gott att få krama på min dotter och att få krypa ned under täcket den natten tillsammans med min lilla svansflock igen!
Och efter några nätter saknar och längtar jag starkt efter både min Sanna och svansbarn något så innerligt!
 
Jag är tacksam över att det finns så mycket kärlek som väntar på mig här hemma!
Få är så lyckligt lottade som jag!
Kärlek är vårt bränsle och jag är verkligen konstant fulltankad!

Var rädda om varandra och visa varandra kärlek!

Ta vara på Er tid här och skjut aldrig upp saker till morgondagen... 
Lev idag, nu och inte igår eller imorgon!

ÄLSKA!!!

Namaste!

//Mina


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela