jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Jag ska måla hela världen...

Publicerad 2015-04-14 19:22:01 i Allmänt,

Jag har inte haft någon direkt energi till att måla under en ganska lång tid men nu fick jag tummen ur att måla två små projekt!

Jag vet inte när jag vare sig fysiskt eller mentalt ska orka ta tag i att måla sovrummet, något jag måste göra....
Eller, måste och måste men det är märken efter barnens sängar och även efter lite fossingar tror jag minsann på väggarna så det ser allmänt sunkiga ut.

Hur som helst så har jag målat och piffat ett vägghörnskåp i furu och ett trärent nyckelskåp!

Jag körde lite "rostmålning" på nyckelskåpets beslag.

Den 12.e fyllde min lilla prins 6 månader!
Jösses vad tiden går!
Det känns som helt nyss som jag tog honom och hans lilla femkilos kropp i min famn!
Nu har han vuxit sig till en vacker unghund på ca 27 kilo.
Jag är så glad över att jag beslöt mig för att behålla honom, han berikar verkligen mitt liv!
Detta val var verkligen inte självklart men samtidigt så känns det som att det faktiskt inte fanns något annat val nu i efterhand, jag kan inte tänka mig ett liv utan honom.
Ibland måste hjärtat få råda framför förnuftet för att man ska må gott just i hjärtat och få själsligen en frid.
Jag har verkligen svårt att se honom någon annan stans än just här... hos oss!

Om cirka en månad ska vi på valpträff! 
YEY!
Molle och jag ska träffa hans syskon och föräldrar och det ska bli såååå mysigt och även väldigt intressant!
Det ska bli kul att se likheter med familjen och hur han förhåller sig till de andra valparna!

*****************************************
Många frågar hur jag mår efter seperationen och jag måste säga att NU med facit i hand så mår jag förbaskat bra!
Det är självklart tight ekonomiskt men luften här hemma är förvånandsvärd lätt att andas och jag mår gott tillsammans med min dotter och våra djur.
Jag har även så fina vänner som stöttar mig både mentalt och fysiskt, där är jag så otroligt rik!
Ja, ja jag vet att jag tjatar ofta om hur lyckligt lottad jag är över mina fina vänner och riktigt gnuggar det upp i Era vackra ansikten men jag ÄR så otroligt rik på riktigt fina vänner och det verkar som att De hela tiden förökar sig!
Det liksom bara ... händer!
Saker som jag känt varit omöjliga och som har hängt över mig... helt plötsligt är det som om någon har lossat på knoparna så att allt det hårda och jobbiga har lösts upp!

Så livet går vidare och jag blickar framåt med en hoppfull blick!
Jag tar min dotter och våra svansbarn i hand och tassar och går med starka och bestämda steg rätt in i framtiden!

Som Ni vet förlitar jag mig på Karma och jag behöver inte blanda mig in i någon vendetta eller hämndaktioner för Som Du sår får Du skörda! What goes around, comes around... så jag kan egentligen bara luta mig tillbaka för att se Babylon falla! 

Ta väl hand om Er och se vad som är viktigt och välj vad Ni vill ha runt Er!
Själv önskar jag ärliga, pålitliga och kärleksfulla människor med mycket empati och jag har inte plats för något annat än just det!
Ta aldrig varandra för givet och se varandras kvaliteér och den skönhet som finns i varenda älskande människa!
Visa värme och omtanke, gör världen lite ljusare!

Idag känns det knappast som vår ute då det är grått och vått likt en gammal uttjänt disktrasa... men tussilagon lyser likt små solar i våra diken och i skogskanten och snart kommer den vackraste av alla blommor att breda ut sig i naturen.
Jag vet att den på flera ställen redan lagt sig likt en vårens snötäcke över gräs och tuvor men här dröjer det nog ett litet tag till!
Vitsippan! Denna rara och ganska oansenliga blomma i sin ensamhet och sin storslagenhet i sitt mångfald!
Foxy sitter som en liten blomma i ett hav av vitsippor!

Vi har haft några helt makalöst, underbara vårdagar med sol och värme!
Nu väntar man bara på att de ska bli fler... och fler och fler för att slutligen övergå i sommar!


Än en gång... var nu riktigt rädda om Er själva och alla omkring Er!

Kramar!

Kärlek!

Namaste!

//Marina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela