jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

And what can a chick do???

Publicerad 2014-06-19 00:46:50 i Allmänt,

Såååå irriterande...
Köket står kvar som en dammig grotesk klump på övervåningen och väntar på att få komma på plats...
Detta helvetets påfund står mitt framför min garderob... f o r t f a r a n d e så det vill säga, jag kommer f o r t f a r a n d e inte åt mina kläder och jag kan heller inte lägga undan mina kläder.

Just nu får jag alternera mellan olika plagg som jag har liggandes på en soffa i trapphallen... inte kul... eller så kan jag köpa nya kläder! Jo, det sistnämnda är lockande men då jag inte direkt badar i pengar är det inte ett alternativ... 
Fine, jag köper lite nytt men det hade jag ju gjort ändå men för varje plagg jag köper växer också den inte allt för smickrande högen av kläder på soffan!
Finns även ett tredje alternativ men det skulle vara både opassande och stötande...
 
Igår köpte jag ett par Adidas-shorts till min lilla, väna dotter...
Idag provade jag dem och jäklar i min låda så sköna de var! Jag vill inte ge tillbaka dem... det var som att ta på sig luft, det känns inte att jag bär dem! 
Något lite besynnerligt märkte jag dock... det sitter nät i skrevet! 
Varför har jag nät i skrevet?? Ventilation? Shortsen är ju liksom inte av den tighta modellen...
Som tur är så är det ju likt en trosa i själva shortsen... för jag har liksom en benägenhet att sitta i alla möjliga ställningar utan att tänka mig för, det var liksom så jag såg det!
 
 
Litha
Fredag - Midsommar/Litha -  är det längsta dygnet på året innan vi åter träder in i en tid som går mot ett analkande mörker. Både ljus och grönska fullkomligt flödar fritt just nu för att så sakteliga dra sig tillbaka igen. Litha är liksom Samhain en sabbat där slöjan mellan världarna anses vara särskilt tunn. Det är nu, enligt tradition som man har möjlighet att få en glimt av naturväsen/andar men då bör man ha ögonen med sig och vara ute med naturen på natten till soluppgång... 

Sommaren och grönskan står just nu prunkande vacker och detta är en högtid i glädje, energ och kärlek och vem kan leva utan kärlek... jag tror att man kan existera men Du kan aldrig på riktigt leva och känna Dig levande om Du lever helt utan kärlek i ditt liv vare sig Du älskar eller blir älskad.

Så älska och ge av varandra i både handling och ord!


Kärlek!! 

Namaste

Marina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela