jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Vi lever bland iglar... och ibland blir även jag förbannad!

Publicerad 2014-08-28 23:30:00 i Allmänt,

En del människor är tillräckligt slipade och lena i käften att De kan utnyttja människors tid och välvilja under en lång tid innan man märker hur landet ligger.

När man till slut märker vad det är som försiggår vänder De ens eget missnöje till något negativt mot en själv... 
Dessa människor är ofta väldigt ensamma och knyter sig an vid människor som De sedan verkar likt iglar på och som De vadderar in i ett rosa töcken.
Emellanåt horar De lite med presenter och dyligt för att hålla personen ifråga i schack.
Ibland undrar jag om De i själva verket är så korkade att De inte själva fattar hur De beter sig och vad De gör... det hade ju i så fall varit lite av en tröst.
Det märkliga är att De flesta runt omkring Dem tids nog märker vad De går för och tar avstånd... möjligtvis ett par stycken stannar men då är De ofta samma skrot och korn och De är inte pålitliga något igeln redan vet.
Även denne kör med sina manipulativa beteenden i form av "springpojksrollen".
Denne "springpojke" kan beklaga sig för personer ang "igeln" för att på så vis kunna få info att vidarebefordra och ställa sig själv i bättre dager även om han vill verka så mycket bättre själv och inte alls egentligen har något till överst för "igeln".
Ofta genomskådar man dock en människa likt detta omgående - då han inte är riktigt lika slipad och faktiskt ganska patetisk - och kanske testar man denne till och med för att se om nyheten nådde fram, den som man lite fint serverade likt en fluga åt en spindel.
Igeln kör ofta med något man kan kalla för beroendespel och maktposition, allt för att knyta personen/värden närmare och närmare!
Här planteras bl.a små lögner och små frön av misstro mot andra människor... "Du kan bara lita på mig!"

Många politiker och försäljare är "iglar", De ger Dig små historier och framtidsversioner som Du önskar och får Dig att tro att allt görs för Din skull...
Men när Du sedan ifrågasätter varför saker och ting gick så fel så är allt någon annans fel och då helst Ditt!



Jag är så in i helvete trött på människor som utnyttjar andra människors svaghet och kärlek! 

Jag är precis lika trött på att allt... ja, ta mig fan ALLT ska handla om pengar och De som alltid förlorar på det är oftast De som redan har det tufft och som bara längtar efter lugn och ro och trygghet.

 
Folk har ett intryck av mig att vara godtrogen och visst det stämmer till en viss punkt då min förhoppning om människor är stor men om någon försöker skada mina nära och kära ska De vara väldigt glada om De står upp efteråt!
De flesta är förskonade från att möta/se mig arg då det krävs mycket för att jag ska bli det.

 
De ska vara förbannat jävla lyckliga om Karma hinner ikapp Dem INNAN jag gör det... för jag är jäkligt trevlig och jag är så in i helvetes go och snäll tills den dagen den där lilla, lilla droppen får den ökända bägaren att svämma över!

Det gör ont när människor man litat på gör en illa... det gör ont att bli bedragen!
Men det gör ännu mer ont att se någon man älskar och som man bryr sig om bli så manipulerad och grundlurad! När det sedan går ut över så många fler ja... då har Du tänt min låga!
Det är ingen rar liten glöd jag bär på!

Ta av Dig Din j-a offerkofta för det är varmt i helvetet!

 
Till alla Er andra fina, underbara människor!

Var RÄDDA om varandra!
Var ärliga och bry Er om varandra... lyft varandra, trampa inte...
Ge kärlek och låt inte någon endaste människa få Dig att må dåligt!
Du är viktig, få andra att känna sig lika viktiga!

Älska!

Namaste!

//Mina

Kommentarer

Postat av: Tilda o Rickard

Publicerad 2014-09-03 19:09:56

Bra skrivet. Finns ingen anledning att ha dåliga människor runt sej.
Vi har haft några såna i våra liv också men inte nu längre.

Svar: Jag tror att De flesta känner igen sig lite...
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela