jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Sol och värme!

Publicerad 2018-07-13 16:08:11 i Allmänt,

Hela hösten, vintern och en del in i våren går jag i konstant längtan till sommaren, solen och värmen.
De sista årens somrar har varit nedslående med regn och kyliga dagar och besvikelsen har varit total.
 
Det är få som kan förstå den ångest som jag upplever då...
Därför jublar hela min själ över denna sommar som vi hittills har fått.
En sommar där solen har fyllt mina celler och själ med värme och glädje.
Varje dag är underbar att möta tillsammans med mina svansbarn. 
Dörren kan stå öppen och mina fötter kan jorda sig och känna energin flöda upp i kroppen.
 
 
 
På sommaren mår min kropp så mycket bättre och jag kan pyssla kreativt med saker som inte kräver så mycket av mig.
Exempel på detta är planteringar och sådd av blommor och odlingar av diverse grönsaker.
Jag har turen att ha några väldigt nära vänner och min dotter som gärna hjälper mig när det gäller tyngre saker som jag inte borde/ska/kan göra så att jag ändå får möjlighet att njuta av resultatet.
 
 
Det är självklart alltid väldigt frustrerande när man önskar göra saker som kostar mer än vad min lilla ekonomi tillåter.
Det som ligger på topp på önskelistan just nu är ett golv till min solvägg. 
Ett golv där hade varit så skönt och praktiskt då där nu bara är jord, något som dammar när det är torrt och som på vår, höst och blöta vintrar är en konstant, stor gyttjepöl.
 
Men mina små resurser måste gå till mina djur.
 
Så mycket glädje dessa svansbarn ger mig, De är som levande lyckopiller som överöser mig med kärlek, lek och bus.
I år har vi två stycken barnpoolar som faktiskt två av våra fem hundar har lärt sig att älska med den svalka som de ger.
Genom detta får man många skratt och dör med också positiv, vacker energi.
 
 
Jag gör inte mycket men njuter i det lilla över att bara vara och att omge mig av kärlek och personer som genuint bryr sig om mig, min dotter och våra djur.
Det räcker för mig, jag behöver inte så mycket och finns där ngn önskan så handlar det om  att göra det mer trivsamt och vackert i trädgården eller i vårt hem. 
Detta är viktigt för mig då jag är hemma så mycket.
Nu får man ju försöka göra det bästa av vad man kan hitta och vad man har...
 
Jag är så tacksam över vad jag har och jag försöker förvalta det på bästa vis. 
Livet är vad man gör utav det, hur man väljer att se på det och vilka vägar man väljer.
Livet har begränsningar för en del av oss och det är först när man accepterar det som man kan välja att göra något bra även av det.
Jag väljer att inte titta bakåt då jag väljer att se det som jag har gått igenom som lärdomar och jag behöver inte straffa min själ genom att genomlida det om och om igen.
Det har varit!
Nu är jag här, precis här och nu, det är här jag kan göra en förändring, en verkan för något bra och fint. 
Det förändrar ingenting genom att älta och det förändrar heller inte Dem som har skadat Dig.
Låt Karma sköta sitt och släpp allt det svarta för att släppa in ljuset. 
 
Många har på olika sätt svikit mig genom livets gång...
Angående en del vet jag inte riktigt vad som hände, ibland hjälper det inte att vara sig själv, ärlig och snäll... De kräver mer och De hittar och tror sig veta fel som inte ens existerar.
Jag ser det som Deras förlust.
Var rädda om Er och ta ingenting för givet!
Njut av vad Ni har och dela det med andra och gläd Er av tanken att göra njutningen och glädjen bredare.
Släpp in ljus och kärlek!
Släpp bitterhet, hat och mörker, Ni förtärs och blir bittra, ångestfyllda martyrer.
 
Kärlek!
Namast'e
//Mina
 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2018-07-14 17:04:23

Du ska omge dig med de som får dig att må bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela