jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Väder och vind

Publicerad 2014-03-14 21:24:00 i Allmänt,

Under några dagar har vi haft ett fantastiskt vårväder!
Även om vinden har varit lite kall så har solen värmt om man suttit i lä och naturen har så sakteliga börjat sträcka sina armar ut från den mörka myllan.
Krokus och snödropp syns i var och varannan trädgård!
 
 

Som små lyckopiller står de där och bockar åt mig i vinden när jag går förbi och livet känns plötsligt mycket lättare!
Idag hängde jag till och med ut en tvätt!
En maskin filtar åkte ut och upp i tvättvindan där de vajade och slog sig torra!
Jag passade även på att städa och kände mig riktigt nöjd även om lyckan inte blev så långvarig!
Tyvärr fick jag hasta ut och hämta in tvätten och den tjocka väntapad (tjock hundfilt) som jag lagt ut intill staketet för svansbarnen att ligga på och lapa sol... då solen bestämde sig för att nu var det minsann slut på det lilla roliga. Han viftade fram lite mörka moln och drog ned en blaskigt grå gardin över himmeln och sedan gick han mest troligt och lade sig. Kanske kom han på att vi trots allt bara är en bit in i Mars och att han borde påminna oss om att vädret inte alls är stabilt under denna årstid. Nu regnar det och det enda som växer under den kalla temperaturen är möjligtvis gyttjan i trädgården som med hjälp av leriga tassar snabbt fortplantar sig in till husets alla skrymslen och vrår.
Imorgon ska det visst komma snö och i ärlighetens namn är den så mycket mer välkommen än detta våta, vidriga... snö är åtminstone rent!
 
Imorgon åker valpis hem efter en dryg vecka här hos oss!
Det kommer onekligen att bli väldigt lugnt när hon åker och jag kommer att sakna hennes mumsiga pussar!
Just nu ligger hon som en svart/vit liten kossa bredvid mig och andas djupt!
Hon är verkligen helt bedårande!


Jag tror att Alice både kommer att dra lättnadens djupa suckar samtidigt som hon kommer att sakna bustjejen också! 
 
 
Var rädda om Er där ute!
Livet är inte helt lätt och ibland känns motgångarna för svåra och hårda att bemästra men ge inte upp, det finns ett ljus där framme! 
Lika väl som att vi ska sträcka ut en hand mot De som behöver hjälp så måste vi också våga be om hjälp och våga visa oss svaga!
Det kan vara svårt och det krävs styrka att visa sig svag men De flesta vill hjälpa om De bara har möjlighet och kan!
Så våga vara svag!

Kärlek till Er alla!

Namaste
 
Marina
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela