jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Slynglar och seniorer!

Publicerad 2014-01-20 18:08:53 i Allmänt,

Många undrar om jag tar alla åtta hundar på en och samma promenad och svaret är nej...
 
Nej, på grund av att de alla har olika energier, åldrar och behov så har jag delat upp promenaderna på två: Slynglarna och seniorerna.
 
Med "Slynglarna" är det full kareta hela tiden... lite smått ouppfostrade taggar de varandra och de ser ut som ett gäng gangsters med massor av attityd!
De är lika roliga som de emellanåt är jobbiga och under dessa promenader svär jag lika mycket som jag skrattar, de är störtsköna!
När de springer lösa så är det fyra virvelvindar som drar förbi och mammiga som de är så trummar de på lika fort när jag ropar in dem! Allt går i 120 knyck och de verkligen skrattar där de far fram! Livet är en enda stor fest med kärlek, spring och godissök!
 
 
 
När man kommer hem efter en promenad med dessa vildingar är man rätt mör och då känns det ganska befriande att gå med fyra tanter... Fyra väluppfostrade seniorer som glatt trampar på i lagom takt och som inte drar armarna av mig! Som glatt möter min blick med tillit, trygghet och så mycket kärlek att man blir knäsvag.
Ibland får vi stanna till en stund och vänta på den minsta som tappert trampar på och som alltid hittar väldigt mycket att nosa på under vägen. Med sin lilla julröda tröja syns hon bra mot den vita snön, i vanliga fall smälter hon in lite väl bra i naturen att det emellanåt kan vara problem att se henne om hon inte har sin lilla varselväst på sig.
Emmy har jag aldrig använt täcke på förr annat om det har varit riktigt, riktigt vedervärdigt kallt då hon har så varm och tjock päls men då hon är gammal och mycket mer känslig nu så bär hon ett varmt och skönt täcke under promenaderna likt de andra i flocken. Allt för att spara hennes leder så gott det går!
 
Så man kan säga att man får det goda från två håll...
Ystra, underbara "pain in the ass-ungdomar" som får mig att fullkomligt bryta ihop av skratt och de underbara, lugna, kloka seniorerna som tar det mesta med samlat mod och ro.
 
 
 
Självklart kunde det varit både enklare och mer behändigt med bara en promenad men som Ni kanske förstår så skulle det inte gynna vare sig mina slynglar eller seniorer och då får man gå tillväga på detta vis även om det är lite bökigare och mer tidsrörande.
 
Idag har det varit en gnistrande, solig vinterdag och *ta i trä* jag har inte ramlat en enda gång ute på promenaderna! Tummen upp för det! Engelsons har packat och skickat mina broddar så snart kan jag kliva på lite raskare och säkrare.

Var rädda om Er och ta hand om varandra!
 
Tack för att Ni läser min blogg med mina tankar och mitt liv! <3
 
Kärlek
 
Namaste 
 
Marina
 
 

Kommentarer

Postat av: Inger

Publicerad 2014-01-20 18:12:59

Helt underbart. Man känner kärleken till dem alla, rakt igenom skärmen ♥

Kram finaste

Svar: Ja-aaa! Som jag älskar dessa svansbarn! <3
Marina

Postat av: Gina Karlsson

Publicerad 2014-01-20 18:39:55

För det första måste jag säga TACK för att du ej ramlade idag :) . Så härligt när du säger att du delat upp dom,, så skönt för dom. För det är så vi har det i våran hundgrupp på dagarna. Hundarna valde varandra på hundängen sen efter det vart vi ett gäng som umgås varje dag kl 12-15 .Vi är 9 st ägare och 10 hundar ,,men vi har en liten Tjallare som är en liten terrier som säger till alla dessa stora hundar och om dom är för långt borta eller börjar spåra :). När hon ej är med så måste vi ställa oss så de andra ser att lillen är hemma idag, annars blir de oroliga.. Så mysiga bilder du lagt upp man mår så bra i skogen och vovvarna oxå. Kram Gina

Svar: Vad härligt att vara ett gäng som träffas och trivs så gott ihop och där hundarna ser efter varandra! Det brukar alltid finnas en liten polis i varje gäng! :D
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela