jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Gråter...

Publicerad 2014-02-11 22:06:26 i Allmänt,

Jag gråter och gråter och gråter...
Men vad hjälper det att jag sitter här och hulkar? Vad hjälper mina tårar och den klump som bildas i min mage och bröst? Det hjälper inte över huvud taget... nej, inte alls...
 
Jag önskar så att jag kunde göra mer än vad jag gör...
Min önskan är att ta Dem alla i famn!
Vad är det som händer i vår värld?
 
Vem rättfärdigar de brott som dagligen sker... vem?
Barn som säljer sina kroppar för Deras egen och för Deras familjs överlevnad! Små barn som lever hemlösa och som lever och gräver bland sopor för att finna något att äta... barn så unga som 4-5 år som dövar sina hungriga magar med att "boffa" (sniffa lim)... Familjer som lever i kloakernas stank eller på kyrkogårdarnas mausoleum...
Barn som aldrig känt närhet, värme och kärlek som ligger ensamma i höga spjälsängar med armar och ben bundna... lämnade där. Bortglömda på ett barnhem som mer liknar ett fängelse!
Djur som skriker i vanmakt! Fastspända medan människor sliter deras hud från deras redan sargade kroppar... detta för att människor anser att kött från djur som lidit smakar bättre pga av den höga andrenalinhalten... 

Jag sitter med mina ögon fyllda av tårar och följer några Svenska kändisar i "En resa för livet" och jag känner mig så liten och jag känner mig lite värdelös då jag önskar så innerligt att jag kunde göra så mycket mer...
Min förhoppning är att Ni alla gör vad ni kan med den ekonomiska förutsättning som just Ni har... Är Ni inte fadder så bli det! Har Ni inte råd så dela det med någon eller kanske med några andra vänner... Och har Du råd så nöj Dig inte bara med att betala ett fadderskap, hjälp till att förändra livet för världens barn (människor) eller djur!
 
Vad jag önskar att jag hade pengar och energi i överflöd att arbeta för alla dessa människor och djur... jag önskar detta så hett!

Jag önskar att jag inte var så här känslig för det gör ont, det gör verkligen riktigt, riktigt ont att bry sig och känna så med andra! Många tycker att jag överreagerar och en del anser att jag borde blunda... Blunda? Varför blunda när den krassa verkligheten ändå står där utanför! Även om jag blundar så vet jag vilka orättvisor och våld som försigår ... Jag vet att det finns De som anser att livet endast är till för att njutas men jag förstår verkligen inte hur man kan njuta när man vet att andra lider och dör på det mest grymma vis... 

Visst kan även jag njuta, jag menar inte så... jag ser absolut allt det vackra runt omkring mig också men det besudlas lite över att jag hela tiden är så medveten om allt som sker... 

Vad kan Du göra? Vad gör Du?
Gör Du vad Du kan och har möjlighet till?

Räck inte ut bara en hand... sträck Dig ut och ta världen i famn!

Älska och bry Er!
 
Namaste

Marina

Kommentarer

Postat av: Gina Karlsson

Publicerad 2014-02-11 22:44:09

Det låter som det är för dej, som det är för mig. Gråter hela tiden, fast det som hände i dag.. Så gråter jag bara ser mina djur.. Men Marina DU ÄR MIN FÖREBILD ,,har aldrig lärt känna en sådan god människa som dej, pratade om dej och ditt arbete med alla djur för Polisen idag,de sa: Tänk om alla vore som Henne (du Marina). De förstod inte att du stod ut och jag berättade att denna människa hjälper även människor oxå ,,henne ska jag kontakta ikväll ..Vet du vad jag fick för svar då behöver du ej ringa brottsofferfonden,, Nej, sa jag med ett leende på läpparna jag kontaktar min Fina Tjej <3 <3 <3 ps,,så nu är du känd i stockholm under anonym hjälpare för med människor oxå. Försök att sova med svansarna och ta hand om dej sänder dej lite .STYRKEKRAMAR ifrån mej och alla fyrbenta <3 <3 <3


Svar: Åh, nu kom tårarna igen! Men denna gång pga att jag
blir så rörd!
Tack snälla, fina Gina! 💗
Marina

Postat av: Inger

Publicerad 2014-02-11 22:46:58

Känner precis som du och ju äldre jag blir ju större vanmakt känner jag. Världen blir ondare och ondare och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Jag gör det jag kan men jag kommer aldrig känna att det är tillräckligt.
Vi kan försöka föra vidare till nästa generation att aldrig aldrig sluta bry sig.
Att aldrig aldrig bli så ond som många är. Att aldrig aldrig ge upp hur hopplöst det än ser ut och faktiskt är.

Kram

Svar: Älskade, fina Inger! Precis! 💞
Marina

Postat av: suzz

Publicerad 2014-02-11 23:14:17

Marina e underbar <3

Svar: 💕 Det är Suss också!
Marina

Postat av: Jenny

Publicerad 2014-02-11 23:29:36

<3 <3 <3

Svar: 💖
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela