jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Denna trötthet...

Publicerad 2014-02-12 15:28:00 i Allmänt,

Mina ögon går i kors, det känns som att någon har öst i stora skopor av grus under mina ögonlock, det skaver och svider så fort jag blinkar.
 
Vad jag önskar att jag kunde få ha en riktigt energikick om så bara för en dag... jag vet ju inte knappt hur det känns!
Jag vet en dag sommaren 2012 så fylldes min kropp under några timmar av en underbar känsla och det var energi... jag grejade och gladdes så över detta för att plötsligt likt i ett hammarslag ligga på gräsmattan och där ifrån jag fick krypa in... men jag minns!
 
Jag minns också ett år vi var hos några vänner och jag satt ensam i Deras trädgård och allt under ett ögonblick var glasklart och rent, jag vågade inte röra mig utan satt där och insöp denna känsla som så sällan kommer till mig.
Dessa ögonblick lägger jag i ett litet fack i minnesbanken så att jag kan plocka fram det för att suga lite på karamellen och bara minnas och le!
 
Att konstant vara matt och så ofantligt trött och utmattad gör att man lever som i en liten glasburk... jag ser och hör men jag får anstränga mig för varje synintryck och ljud för att verkligen uppfatta!
Det är ansträngande och det känns som att min hjärna försöker tänka genom bomull!
Jag tror att det är därför jag väljer att leva mitt liv med fler djur än människor runt mig... djur är så mycket lättare att läsa av och vi för inga diskussioner mer än mentala såna.
Diskussioner i all ära, jag tycker att det kan vara väligt intressant att diskutera med människor så länge som att jag inte har fullt med andra intryck runt omkring mig som tar fokus och som rör till det i min lilla knopp...
 
 
 
 
Tänk vad mycket jag skulle få gjort utan mitt konstanta illamående och min tunga, värkande lekamen... julgardinerna hänger fortfarande i köksfönstret och det känns som att de lipar åt mig så fort jag ser åt dera håll!
Pga ett oinstallerat kök som står huller och buller på hela övervåningen ligger hela hallsoffan full av tvättade kläder... jag kommer nämligen inte åt garderoberna...
Allt är lika rörigt som mitt huvud!
Jag ser fram emot det för oss nya köket - som är begagnat - det ska bli så härligt att få det på plats! Jag ser det framför mig och det kommer att bli så bra!
Även badrummet ska renoveras upp... vårat badrum är riktigt äckligt!
Vi ska få ett litet badkar från några vänner och jag är lyrisk, det ska bli underbart att kunna sänka ned kroppen i ett varmt bad när den skriker av smärta och spänningar!

Snart är det dax att börja fröså lite inför vår och sommar! 
Det är roligt!
Har Ni lite roliga fröer får Ni väldigt gärna skicka till mig!
Min ena rabatt är ju sopren... det ser ut som en grävling har varit där och grävt upp alla plantor och lökar, den röda pionen är ett minne blott... tyvärr! Trots att jag och en vän satt upp staket runt rabatten hade ngr små marodörer till svansbarn lyckats ta sig innanför och grävt upp all tillstymmelse till liv... inte bara en gång utan tre!
Så... ja, tack! Allt Ni kan avvara i plantor, fröer och lökar skika hit det för bövelen! ;)

Var rädda om varandra och ta inget för givet!
Livet gör sina vändningar och ibland är det svårt att hänga med!
Värna och människor, djur och vår natur och möt alla med ett leende!
 
ÄLSKA!
 
Namaste
Marina
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2014-02-12 16:11:10

Ja tänk om man kunde få en energidag i månaden så man fick lite vettigt gjort och fick känns sig som människa igen. Kram

Svar: Kramar!
Marina

Postat av: Ann

Publicerad 2014-02-13 23:02:05

Mina julgardiner hänger också kvar i köket. Det står GOD JUL med stora snirkliga bokstäver på dom. Och jag tänker inte ta ner dom på ett bra tag. Orka liksom....... Stora kramar.

Svar: <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela