jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Svansbarn och kärlek!

Publicerad 2013-09-07 21:59:39 i Allmänt,

Och här ligger jag en Lördagskväll som denna...
Utsträckt i soffan med 1, 2, 3, 4, 5 stycken svansbarn runtomkring mig om folk bara kunde förstå vilken ynnest det är att vara älskad av så många vackra indvider!
 
Resten av gänget ligger i Bian och sängen...
 
Jag vet inte vad och var jag hade varit utan dessa helt fantastiska individer som lyfter mig genom sin kärlek varje dag! 
Stackars De människor som inte har mött den rena och otvingade kärlek som ett djur bär på... och stackars De som så gräsligt har utnyttjat den.
 
Jag stöter ofta på människor som påstår att De har en sk. problemhund men där det handlar om att miljön och personerna kring hunden är åt h-e fel!
Det finns inget som heter problemhund anser jag...
Folk orkar inte lägga ned någon tid på att förstå sina djur och det är så tragiskt för vi har så otroligt mycket att lära från dessa rena själar!
 
Ett djur gör aldrig något medvetet elakt, de handlar i försvar, rädsla eller någon annan djupt liggande egenskap så som flyktbeteende eller liknande... varför är det så svårt att förstå?
Ge Era djur tid, uppmuntran och kärlek och ge dem framför allt ett lugn...
Stress påverkar djur lika illa som oss själva och då vi är olika känsliga som individer, människor och djur så reagerar vi också olika på just stress.
 
Djur är avstressande och jag tycker så otroligt synd om alla Er allergiker... vilken smärta och själslig avstängning det skulle innebära att inte tåla hundar, katter osv... det är ju för dem och Alexandra som jag existerar, det är dem jag förstår...
 
En liten, mjuk flicka ligger som en liten snäcka med huvudet på min arm, hennes uppstående lena öron viftar till lite emellanåt... kanske spejar hon lite extra efter något i sin dröm?
Hennes andetag är lugna och så harmoniska... magen är som en ljusrosa sidennäsduk - silkeslen.
Munnen är så pussvänlig och rar... hennes ögon överfyllda av kärlek och absolut tillit!
 
Hon är bara en av alla svansbarn jag har och alla är de precis lika underbara och högt älskade vare sig de är mina egna eller någon annans... 
 
Snälla, jag ber Er från djupet av mitt hjärta till botten av Era... var rädda om Era djur, de litar helt och fullt på att Ni gör det som är rätt för dem!
 
Kärlek!
 
Marina

Kommentarer

Postat av: Sanna Lindberg

Publicerad 2013-09-07 22:17:39

Min älskade vän. Kan inget annat än att hålla med dig. Vi är födda med nåt som kallas empati. Vi är djurvänner och vi har en varsin stor flock. Känslan av att somna med svansbarnen tätt intill och vakna till viftande svansar och spinnande katter, gör livet värt att leva. Att sedan ha dig som vän är ett plus... Tack Marina för att du bad mig träffa Sleipner... Han är min prins...

Svar: Älskade, fina Sanna! Tack för att Du tog Dig an honom! <3
Marina

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2013-09-08 13:54:13

Stackars mig - har inga svansbarn runt mig i sängen. De är stubbade allihop ;) Ja utom katten, men hon ligger inte här nere.
Annars håller jag helt med dig utom att jag anser att det faktiskt finns problemhundar. Bara några få visserligen, men det finns enstaka djur som är födda med någon mental störning. i de allra flesta fallen när en hund beter sig "fel" har det helt logiska orsaker.
Jag skulle vilja påstå att det värsta man kan säga om någon är att den är "human" - människan är den enda art som är utstuderat elak. Tacka vet jag de som är "djuriska" - de älskar reservationslöst och visar tydligt om de ogillar någon/något. Där finns inget falskt!

Svar: Hur som helst även om det ligger i aveln så som en störning så är det vi människor som till 99% har orsakat det... :/ och då är det också ett skäl till att de beter sig som de gör. Problemhund... nej, nej! Det är vi människor som på ngt sätt orsakar dessa sk. problem.
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela