jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Tomhet

Publicerad 2013-10-26 17:08:47 i Allmänt,

Försöker hålla uppe mina ögon... det går inget vidare, det är ganska tungt idag.
Mår så illa och är helt matt i mina lemmar samtidigt som en syra driver sig fram genom mina artärer.
Jag ligger omgärdad av mina svansbarn i soffan och försöker uppbåda någon energi.
 
Vi ska få besök, visst det är en gammal vän men jag vill ändå orka vara med och vara trevlig... jag har till och med tagit på mig en bh *ler* och sminkat mig men sminket hänger redan utsmetat över hela ansiktet då mina ögon rinner konstant.
Nej, jag gråter inte men mina ögon har en benägenhet att rinna så fort jag är lite trött och just nu är jag mer än lite trött... jag känner mig tom.
Fingrarna orkar knappast dra sig fram över tangentbordet och käkarna ligger spända över mina ömma tänder.
 
Ni har helt rätt, idag är ingen rolig dag alls och jag förstår inte varför jag beklagar mig för mina stackars bloggläsare... jag vet inte om det är rättvist.
 
Det sticker i ögonen och jag önskar att någon kunde plocka bort det breda, hårt sittande pannband som trycker in min hjärna och gör den helt mosig...
 
Mitt meditationsträd har tappat alla sina vackra löv, vinden och regnet fick dem att släppa från sina fästen för att lämna grenarna kala, mörka och regnvåta. De sträcker sig mot en mjölkvit himmel, lite rörande, lite ensamma men bundna till en och samma stam som med stadiga, rötter bär upp dem i sin helhet.
Regndropparna ligger klistrade mot fönsterrutorna likt tårar... jag känner mig sorgsen och jag är så trött.
 
Jag kapitulerar... stänger ned datorn, mig själv och kurar ihop mig.
 
Älska innerligt och ömt!
 
Namaste
 
Marina

Kommentarer

Postat av: Gunnel Alsterbrink

Publicerad 2013-10-26 17:23:20

Det är ofta god terapi att få sätta ord på sin smärta.

Du har ett underbart språk - du borde egentligen vara författare. Jag får en tydlig bild av vad du ser, känner och upplever genom ditt språk. Och gläds över att det finns någon som kan uttrycka sig så vackert.

Var rädd om dig - du är så speciell och du ger så mycket glädje till så många.

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Svar: Tack rara Gunnel! Jag blir riktigt rörd över Dina ord!
Marina

Postat av: Nilla

Publicerad 2013-10-26 19:36:46

Styrkekram <3

Svar: <3
Marina

Postat av: suzz

Publicerad 2013-10-27 01:16:11

Min älskade fina <3

Svar: <3 <3 <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela