jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Snö?? Du skojar??

Publicerad 2013-10-17 23:27:00 i Allmänt,

Oj, oj, oj... så har det börjat snöa i vissa delar av landet!
Inte så våldsamt långt här i från heller utan endast 20 - 30 mil ... hua!
Som allmänt känt är jag inte ett stort fan av snö och kyla av olika specifika skäl och jag har verkligen inte räknat med att snö ska börja singla redan i Oktober... jag skulle inte stå ut!
Ett halvår med snö?
Jag börjar snart att gråta!
Tänk istället om det vackra väder som vi nu har haft kunde fortsätta en lång tid fram över så att man kunde få fortsätta denna njutning.
Hösten har sällan varit så här vacker!
 
Men det är väl bara att göra det bästa av situationen antar jag hur det än blir...
Det är ingen idé att gå in i något vare sig det är en årstid eller vad det än må vara med en negativitet så jag får på bästa sätt välkomna även herr Bore... jag får försöka hitta ett par varma boots/kängor... 
 
Idag har varit en mindre trevlig dag och då kan det vara svårt att vara positiv.
I natt låg jag i svettbrytningar och frossa för att vakna med huvudvärk, upp och halsade en migräntablett och sov några timmar till... huvudvärken höll trots det i sig hela dagen och tröttheten låg som vanligt likt en tung filt över ögonen medan kroppen skrek i sin svidande rustning... 
Men... vad kan jag säga? Vad hjälper det att klaga? Inte ett dugg och det får inte mig att må ett dugg bättre!

Imorgon ska min systerdotter sova över hos oss!
Jag tycker att det är så kul att hon vill vara hos sin gamla moster ;) ... ja, ja okej, det är väl mest för att träffa min Sanna kanske! *ler*
Så i helgen blir vi många och jag hoppas därför att jag mår lite bättre och är lite mer allert i huvudet för som det är just nu har jag "ludd" i hela skallen!
 
 
Hjälp, vad det har smällt uppe i skogen idag... jägarna verkar tyvärr ha fullt upp :( och varje smäll känns ända in i min märg och jag vågar mig knappt ut med hundarna!
Underligt att de olika djurstammarna klarade sig utan vår hjälp förr om tiden... Troligtvis för att de då fanns mer naturliga fiender så som våra rovdjur som höll naturen i schack och sedan började vi människor att ta över, rota runt och som vanligt förstöra.
Först fick vi blodad tand genom att skjuta bort varg, lo och björn och sedan började vi jaga för vårt höga nöje skull istället för vår egen hunger!
Det fick oss känna makt och större och kraftfullare vapen tillverkades som gjorde det enklare för människan och svårare (omöjligt) för djuren.
Människan är ett underligt och ett väldigt egoistiskt djur... ingen är så ond som hon!

Jaha, här sitter jag åter igen i natten med mina tankar och som vanligt har jag ett gäng snusande svansbarn på och omkring mig och några meter bort snarkar micke så putsen trillar från väggar och tak...
 
 
 
Regnet smattrar mot rutorna, kanske fylls bäckarna i skogen upp, de som varit torrlagda fåror genom skog och mark under hela sommaren och nu långt in på hösten! 
 
Jag känner mig lite melankolisk med en blandning av tillfredställelse...
Ja, visst är det underligt? Här ligger jag och kan knappt träffa tangenterna på grund av mina krokiga fingrar och jag orkar knappt hålla mitt huvud upprätt på grund av en fruktansvärd värk i nacke och axlar men ändå känner jag ett spirande hopp... 
Vet Ni? Jag tror faktiskt att allt kommer att ordna sig!
Rätt som det är vänder allt till det bästa!
 
Var nu rädda om Er alla fantastiska människor!
Ta hand om varandra och glöm inte att räcka ut en hand till De som behöver den!
Alla har det inte lika lätt och vore det inte fantastiskt om alla fick må riktigt bra och ha samma förutsättningar i livet?
 
Älska! <3
 
Marina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela