jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Mys...

Publicerad 2013-10-27 20:33:00 i Allmänt,

 Idag mår jag lite bättre även om det hänger något tungt över kropp och huvud fortfarande så mår jag mycket bättre än vad jag gjorde igår.
Idag har jag och min Micke suttit och päst i soffan och bara existerat!
Vi har bara varit...
 
Altanen växer sakta men säkert fram under min Mickes händer, det kommer att bli sjukt bra när det blir klart!
Vi är fortfarande på jakt efter en altandörr så om Ni vet någon som säljer någon billigt eller helst skänker bort en så snälla hojta!
Regnet smattrar som musik mot rutorna och bidrar till den maximala mysfaktorn, mörkret famlar där utanför och här inne är det varmt och skönt och ett stort lugn.
 
Hm... datorn stängdes ned igår så jag fortsätter lite optimistiskt idag istället!
 
Det är storm här i västra Sverige idag... tågtrafiken är inställd fram till klockan 24 så jag hoppas innerligt att det går som vanligt imorgon igen.
Svansbarnen vägrar att gå ut... jag kan inte annat än att förstå dem, det är inget roligt väder ute och att behöva huka sig ner över det våta gräset eller att gömma sig för nr.2 inne i en strilande blöt buske... nä, det är ju något jag också undviker!
Regnet piskar i vinden och man blir våt in på bara kroppen så fort man kör ut huvudet genom dörren.
 
Jag sitter och väntar på att min andra hälft ska dyka upp så att jag kan åka och hämta upp ett paket på posten som jag är mäkta nyfiken på!
Kanske är där någonting som jag kan ha på mig imorgon....
Jag ska på ett möte imorgon som har gäckat mig ett bra tag nu!
Jag vet inte riktigt vad jag har att förvänta mig så jag håller nere min entusiasm på ett neutralt plan men hur som helst vill jag se bra ut så klart.
Nej, jag tänker inte berätta vad det gäller, inte förrän jag vet mer själv!
 
Visst är det väl underligt hur ett ruskväder riktigt kan krypa sig in genom väggarna?
Det känns rått även här inne idag, jag sitter påpälsad i mina myskläder, en kofta och självklart mina härliga, varma tofflor så att jag håller mig varm men det är svårt att hålla uppe värmen när vind och fukt illvilligt letar sig in genom varje springa i huset.
 
SMHI har utfärdat en stormvarning klass 2 ( på västtrafiks sida står det klass 3 ) och varnar folk för att gå ut... inte lätt att förhålla sig till när man har hundar. Hon heter visst Simone... ja, stormen alltså! Så Simone kommer att dra och slita i vår natur och knacka på våra fönster inatt!
 
Var rädda om Er och gå inte ut om Ni verkligen inte måste!
 
Ta hand om varandra på bästa sätt och berätta för varandra att Ni älskar varandra, De orden är så starka och betyder så innerligt mycket att få höra. Likt sammet för hjärta och själ som stärker och när!
 
Älska!
 
Namaste!
 
Marina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela