jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Ladda på...

Publicerad 2013-10-13 23:59:00 i Allmänt,

 
 
En del människor och i en del miljöer som man vistas i dränerar en fullkomligt på energi!
 
Hur kommer detta sig att en del människor är sådana fullfjädrade energitjuvar?
Hur bär De sig åt?
En del räcker med att bara visa sig så känns det som att trycka på en knapp och all energi man har rinner fullkomligt ut ur ens krpp och man riktigt ser hur De växer i omfång samtidigt som likt ett sugrör leder ned i en dryck ser man hur De suger åt sig all energi i rummet...
 
Andra öppnar sin mun och vips har De genom ord inhalerat Dig så att Du går där ifrån uttömd likt en liten skrumpen korint!
 
Dessa människor tar inte medvetet Din energi... eller jag tror inte det hur som helst men De är någonstans tillräckligt stora egoister att De inte ens ser/märker vad De gör.
 
Sedan har vi dessa helt karismatiska, öppna, underbara människor som bara ger och ger och som Du inte kan få nog av!
Du känner Dig upplyft, sprudlande och näst intill lite kärlekskrank!
De är så lätta att älska då vi känner oss sedda, bekräftade och uppfyllda! 
Dessa människor älskar meningsfullt och kravlöst, De är ljusa och lätta, De skimrar!
Djur har detta... då de är lika oförstörda livet ut så som vi är i födseln... sedan händer något med en del på vägen medan andra stannar mer rena!
 
 
 
Energigivande människor vill vi hålla nära, vill vi bli sedda av medan vi borde - något vi inte alltid klarar av - hålla oss långt ifrån De som slukar energi... men ofta är Dessa människor krävande, manipulerande och De har ett övertag då De faktiskt ganska obehindrat stjäl från oss... De stjäl vår energi, kraft och tid!

Att finna en nivå sens emellan varandra som är givande för alla parter är inte alltid helt lätt men ibland finns det bara där helt naturligt, väldigt lätt och lite magiskt dras man till varandra, man fyller på varandra och tillsammans blir man hela... eller hel kanske man borde säga då man på ett vis blir ett med varandra. Man tänker på varandra ofta och med ett leende, man bibehåller kraften genom tanken då  man skickar positiv och kärleksfull energi till varandra... man känner varandra.
 
Jag talar inte om den sexuella kärlek som kan finnas rent djuriskt mellan två människor, jag talar inte om attraktion på den nivån utan på en mer själslig nivå som lägger sig likt varm silke runt hjärtat!
Det vill säga, ingen kroppslig eller köttslig attraktion utan en kärlek mycket klarare och starkare än så!
 
Många homofober vågar inte kännas vid denna kärlek utan stöter de ifrån sig likt dålig fallfrukt... just för att De missförstår sina egna känslor och är livrädda att De ska vara så som De ratar och föraktar... dvs om denna kärlek sker med en av samma kön.
 
Själv anser jag homofober vara inskränkta imbeciller så det som De går miste om kallas för karma!
 
Är Du en energitjuv?
Tar Du kanske för Dig för mycket? Tar ära av andras arbete? Suger luften ur ett rum? Pratar om Dig själv utan att lyssna till andras åsikter och kroppspråk? 
 
Eller ger Du kanske så mycket av Dig själv att Du inte hinner fylla på?
Om det är på det viset måste Du se Dig om efter folk, miljöer, aktiviteter osv som Du känner Dig påfylld av!
Meditation är en mycket bra energifyllare!
Du ber om energi, Du ser för Ditt inre hur Du öppnar upp Ditt kronchakra och hur renaste guld rinner ner och ut i Din kropp... Du skimrar!
 
Var rädda om Er själva!
Omge Er med det som är vackert och som vill väl och De som älskar tillbaka!
 
Kärlek! Älska!
 
Namaste!
 
Marina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela