jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Att vara eller inte vara...

Publicerad 2013-11-11 23:25:13 i Allmänt,

Man ska väl kunna ha olika åsikter?? Eller... ?
Nej, enligt en del människor kan man absolut INTE ha olika åsikter, det får inte finnas, allt ska ifrågasättas och man måste sitta i samma fack, vara nöjd och förlita sig på att alla tillsammans kan bara ha rätt!
 
Jag gick med i en grupp på Facebook och sällan har jag träffat så totalt inskränkta och direkt elaka människor... eller jo, jag vet faktiskt en grupp som ändå är snäppet värre då De far med direkta lögner om människor och hänger ut helt oskyldiga personer var av bland annat jag har varit en av dessa...
Men hur som helst... denna grupp som jag har varit inne och skrivit i idag verkar folk inte ens förstå att De inte bara dumförklarar sig själva utan också De som sysslar med samma sak och som har likadana tankar!
 
Man kan inte ställa en fråga där inne utan att glåpord kastas och man är både dum i huvudet och borde inte ha några vänner!
Man ifrågasätts om man är vegetarian för si och så många procent i världen är det inte och hur kan det procentantalet ha fel???
Eh... ok! Det argumentet förstod jag inte alls!
 
Huvudämnet som diskuteras där inne är vargens vara eller inte vara...
Ni som känner mig eller har läst min blogg ett tag vet nog var jag står i den frågan men Ni vet nog också att jag är ganska solidarisk och bemöter kritik ganska bra tills det går för långt!
Många där inne har inte den förmågan alls... nej, alla som inte tycker som De måste man trycka till!
Jag förstår inte riktigt vad De då gör i en grupp som ska bemöta båda åsikterna.
 
 
 
Människor lever med så mycket hat i sig att det väller över likt en äcklig sörja som De väljer att kasta mot andra och jag vet inte om jag tycker att det är patetiskt eller bara rent sorgligt!
När människor inte kan skriva något konstruktivt utan bara halkar ner i sandlådan gång på gång "DU ÄR DUM!!!" och kastar sand på varandra kan man inte annat än att höja på ögonbrynen...
Till slut är det lätt att man kastar hela traktorn i huvudet på Dem bara för att få Dem att knipa en liten, liten stund... fast det i ärlighetens namn är bättre att vända sig till sandkakan där på kanten av sandlådan och istället tilltala den för jag tror ta mig sjutton att den har högre IQ än alla dessa människor tillsammans.
 
Att det är så svårt att visa lite ödmjukhet!!!
 
Kramar om Er alla in i natten!
 
Kärlek!
 
Namaste
 
Marina

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2013-11-12 10:37:05

Fina Marina! Jag håller fullkomligt med dig. Därför jag själv valde at lämna flera grupper. Dom här människorna mår inte bra, den ända vän dom har är dom svagaste och så förstås datorn. Och vet du vad....jag tycker inte synd om dom. För fler och fler får upp ögonen och i slutänden får dom sitt straff. Undrar om dom då inser vad dom gjort? Nej, tror inte det...men ensamma IRL kommer dom alltid att vara, för jag tror att sånna här personer oftast lever väldigt ensamma.
Kärlek, det har dom aldrig fått.
Huvudsaken vi vet vad respekt är.
Underbar Blogg du har.
Kram Anki och hundarna♥

Svar: <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela