jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Blommor!

Publicerad 2013-03-11 20:14:59 i Allmänt,

 
Jag tror nog att våren börjar bryta sig igenom för idag har det varit så fint ute!
Strålande solsken och varmare än vad det varit på väldigt länge!
Under Påskhelgen slår portarna upp till Plantagen i Borås!!
Jippiie! Jag hoppas att de har lite fina erbjudande då det inte är våldsamt mycket pengar kvar på presentkorten då jag tyckte att det var så roligt att ge bort och låta andra glädjas med mig i den vinst jag förärades!
 
Det är ju så MYCKET som man vill ha men allt är ju så förbaskat dyrt!
Jag har lagt drömmen om en hammock på hyllan ett tag, jag tror nog att jag klarar mig utan om jag har solsäng och solstolar plus parasoll över dem.
 
Jag har planterat lite fröer som står i sina små krukor i köksfönstret och som jag hoppas ska ta sig!
Jag var lite klumpig dock... jag glömde skriva vad jag har planterat i varje kruka! Väldigt dumt måste jag säga då bl.a Clematisen ska klättra och behöver stå vid en spaljé eller något annat som den kan klättra på.
 
Detta är några växter som jag hoppas att de har på Plantagen; 
 

Klätterros 'Elfe'

 
Denna ros har en sån underbar färg och en mild doft!
Visst är den väl fantastisk?!
 
 

Klematis 'Miss Bateman'

 
 
En favorit bland Clematis p.g.a sitt rena, vackra utseende och sin underbara doft!
 
 
Sedan vill jag även ha någon färgprakt men har inte bestämt mig riktigt för om det ska vara en rosa eller en röd nyans...
"Niobe" är ju så otroligt vacker med sina sammetsröda kronblad!
Men å andra sidan är "Apple Blossom" så skön i sin mjukt rosa nyans och skulle passa tillsammans med "Piilu" eller möjligtvis "Dr Ruppel" som båda lyser upp likt en burk med konfekt!
 
Fast... det är klart... varför inte allihop?
Man måste ju inte ha dem på samma ställe! :D
Rosen och vackra Miss Bateman vill jag ha klättrandes över spaljén vid "sol och drinkplatsen" så att man kan ta del av deras delikata dofter så mycket som möjligt.
 
Smällkaramellerna kan få klättra vid verandan om det inte blir allt för skuggigt för dem där... medan appleblossom ska få kasta sina kaskader över staketet lik en välkomnande konfetti!
 
Niobe kan få ngt att klättra på i ett av planteringarna vid trappan eller kanske vill den klättra över stubben...
 
Jag är även lite inne på att skaffa en passionsfrukt!
De är overkligt vackra men måste stå frostskyddad under vinterhalvåret... så det tåls att fundera på men medge att det vore skithäftigt att kunna plocka färska passionsfrukter!
 
 
Vi hade en passionsblomma när jag var liten och jag var totalt faccinerad av dessa förtrollande och ganska komplicerade blommor!
 
Åh, jag hoppas verkligen att de har mycket att välja på inne på Plantagen och jag skulle bli så glad om de hade just dessa blommor!
 
 
Kramar om Er alla!
 
Var rädda om vrandra likt Ni vore delikata, sköra blommor... för vi alla är unika och vackra, var och en på sitt eget vis!

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2013-03-11 20:21:12

Men söta Marina, Plantagen har säkert de blommor du vill ha, men det är för tidigt på året. Tror inte de får in de uteväxterna förrän senare. Kraaaaaam

Svar: Jag veeeet :D Men NÄR de börjar sälja uteväxter är jag där och rycker i dörren!
Marina

Postat av: Tumme-Lisa

Publicerad 2013-04-07 02:38:30

Hoppas det blir fint i din trädgård och att du har råd med lite fast du har gett bort av pengarna. Det är ju dyrt. Särskilt om man kanske vill ha lite buskar och ute möbler det är ju väldigt dyrt. Jag tycker det var snällt av dig att avstå från hammock mm för att kunna ge kompisar pengar men samtidigt lite korkat då du inte verkar ha så mycket själv. Men jätte snällt så klart. Kram

Svar: Jag hoppas också att det blir fint ;) Men fint känns det också att dela ngt bra med vänner som stöttar och vet hur mkt tid och arbete jag lägger ned. ;)
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela