jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Solen har hittat hit!

Publicerad 2013-07-07 20:59:00 i Allmänt,

Hm... nog för att jag har lätt för att bli brun men just nu ser jag inte klok ut!
Jag har legat ute i solsängen och läst idag och detta har resulterat i att jag har en likblek hals medan resten av mig är riktigt brun... eller ja, det vill säga förutom vissa veck på magen mellan volangerna som bildas i halvsittande läge!
Men vilken njutning att bara ligga och lapa i sig all sol i sällskap av en bra bok och ett par pälsbarn runt och på en...

 
Att vattna växterna lite senare på eftermiddagen är så mysigt, solen gnistrar i vattenkaskaderna och man kan nästan höra hur det knakar i rötterna!
Nu verkar det som min nya lilla gräsklippare vill sälla sig till de andra tre trasiga... den bara dog och gräset är åter igen så där högt och kirskålen passar på att leta sig in genom staketet. Jag blir så TRÖTT! 
 
I örtalandet växer det och frodas rikligt, det ser ut som en mindre djungel!
Till lunch fanns det bland annat egenodlad sallad i skålen!
 
Jag är så less på att inte få någon ordning vare sig inne eller ute och framför allt på altanen!
Det står skräp och ett tungt bord och en ännu tyngre soffa där som jag omöjligt kan lyfta undan själv... jag skulle så innerligt vilja få i ordning där ute... det är frustrerande att gå förbi och se eländet, det gör mig ledsen!
 
 
Jag har inte sovit speciellt bra den sista tiden, eller rättare sagt sämre än någonsin och detta är inte p.g.a att värken har blivit värre utan p.g.a flygfän!
Att behöva linda in hela kroppen i täcket och gömma huvudet under en kudde är så lagom skönt när det är så varmt som det är nu! 
Igår natt så bestämde jag mig att nu fick det vara nog då flugorna även bjudit in alla sina släktingar... Jag tycker att det är obehagligt att döda flugorna men de lät sig minsann inte viftas ut.
Jag fick alltså rulla ihop en tidning och gå på jakt!
Denna jakt varade inte länge, bara ett par "smällar" faktiskt då jag i ögonvrån såg skräcken i min lilla Lillys ögon!
Hon blev så rädd och hon blev rädd för mig och ville inte alls komma till den som i vanliga fall betyder hela världen för henne, den som är hennes trygghet och kärlek... Hon valde att inte sova bredvid mig utan lade sig i soffan... det skar illa i mitt hjärta, min älskade lilla tös!
 
Under natten hade hon hur som helst bestämt sig för att matte ändå var bäst för hon låg som vanligt vid min sida när jag lyfte på kudden och tittade upp!
Hon är så känslig min vackra flicka och hennes bagage är tungt och ibland så väller det över... det är ibland så ytligt!
 
Nej, nu ska jag tassa ut i trädgården en stund till, klockan är snart 21.00 men solen strilar ned gyllengul, varm och lockande!
 
Var rädda om Er!
Marina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela