jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Känslor

Publicerad 2013-07-10 17:05:50 i Allmänt,

Bläh! Jag avskyr när mina känslor pendlar som det nu har gjort från dag till dag...
Det finns självklart orsaker till varför mina känslor åker bergochdalbana men även om jag är personlig i min blogg är detta något jag kommer att hålla för min själv för att det på bästa vis ska kunna redas ut.
 
Vissa dagar känner jag mig stark och seg medan jag andra dagar är så sårbar och liten...
varje tanke åt det som bekymrar mig får det att kännas som om någon boxar mig hårt i magen, det hugger till skarpt och smärtsamt.
Klumpen i halsen går inte att svälja ned hur envist jag än sväljer!
Det är så mycket jag vill ha svar på, det är så mycket jag undrar över... vad hände?
 
Igår när jag skulle resa mig upp från min solsäng small det till uppe vid skuldran och jag kunde knappt andas utan att det fullkomligt svartnade framför ögonen av smärta!
Jag vet inte alls vad det var som hände men jag fick linka in och lägga mig platt på sängen... 
Alexandra, min omtänksamma dotter masserade mig i över en timme för att även gå på det ytterligare en gång innan jag skulle sova.
Jag är mycket bättre idag men inte alls bra, tack och lov att Alexandra var hemma!
 
 
Det regnade inatt och fram tills nu (16.40) har det varit mulet och grått!
Nu sprack himlen upp och solen strålar än en gång varm och skön!
Jag ska snart klättra mig i mina osexiga foppakopior och spatsera ut i trädgården med en kaffekopp!
Dessa fruktansvärt fula och smutsiga skor är faktiskt ganska sköna att bara slänga in fötterna i men till mina fötter är de ganska opraktiska. Jag har så smala fötter och skorna är så breda att jag tappar dem hela tiden!
Det finns visst smalare och mer femina modeller men tro mig, jag letar inte arslet av mig för att köpa ett par skor som jag ändå bara använder i trädgården där dessa duger fint!
 
Micke hittade vad det var för fel på gräsklipparen och det var inget, det var sladden som var trasig, tack och lov!!!
Så nu får vi fixa en ny sladd så att gräset kan klippas igen för nu ser det ännu mer trashigt ut med det höga gräset tillsammans med vår hemska, skräpiga veranda - som jag inte står ut med att se - plus div trasiga maskiner som står i hela trädgården!
Det spelar ingen roll om jag planterar blommor och gräver rabatter när allt annat ser ut som "hej, kom och hjälp mig!"... Det är trist och jag står handfallen!
 
Nu ska jag ta med mig mina fina svansbarn ut i trädgården, sätta mig ner och andas, andast och blunda! Jag ska insupa allt som är bra och fint i mitt liv och betänka och glädjas över vad jag har och vad jag förmår istället för att fokusera på allt det negativa vilket är allt för lätt att göra om man mår minsta dåligt!
 
Kärlek till Er alla! <3
 
Marina
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela