jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Utkast: Feb. 16, 2013

Publicerad 2013-02-16 23:23:00 i Allmänt,

Har precis ägnat 2,5 timme åt en totalt värdelös film!
Jag hoppades att den skulle bli bättre och att något oväntat skulle ske men icke då...
Ytterligare en av många kassa filmer som vi har sett en senaste tiden... det var faktsikt väldigt länge sedan jag såg en riktigt bra film som fängslade mig. Jag älskar när man får tag på en film som man minns med värme eller som på ett eller annat sätt var så där riktigt bra oavsett kategori.

Nä, då är Alice och "Valpen" mycket roligare att titta på, de är totalt nicko och knas i sina stolliga lekar.

Just nu ser det ut som att det har snöat här inne och jag förstår inte att det ska vara så svårt att städa efter sig!
Valpen tyckte att jag var ytterst tråkig när jag pekade på tussarna och sa att han kunde städa upp lite efter sig!

De har dragkamp och Alice åker som en trasa efter Valpen när han drar, han är både tyngre - men har faktiskt gått ned lite i vikt - och större än henne så hon är ingen match alls för honom... men roligt har de tillsammans då de har liknande energi och leksinne.

Emmy "polisen" måste emellanåt gå fram och skälla ut ungdomarna när hon anser att de är lite väl jobbiga och Lilly vill gärna vara med och står och passar på dem i soffan där hon kan nypa dem i rumpan när de far förbi.

Inatt hade "Valpen" stora bekymmer... han kom inte riktigt plats i sängen då min Micke är hemma och har "tagit" den plats som valpen anser vara sin. Oj, oj stora, lilla vovven hade allt sjå i världen att förstå att även hundbäddar, täcken och kojor kan vara sköna att ligga på! Jag vaknade dock mitt i natten att han låg tvärs över mina ben så han hade smygit upp för att sno åt sig lite närhet den kärlekskranke pojken.
Han och Alice är annars som ett litet kärlekspar, de till och med tungkysser varandra... men oftast är det kärleksnagg och ömma tvättritualer.

Jag beställer mitt foder från ett företag på nätet som heter Pongo och jag rekommenderar Er alla att gynna Dem och beställa från Dem. De är ett mindre företag och inte alls så stora som tex Animail men de har valt att sponsra Sindys foundlings djurstöd med vad de kan i form av bl.a foder med kort datum, trasiga säckar mm och det tycker jag är så rart av Dem. Så logga in på http://pongo.se/ och beställ hundmat från personer som bryr sig.
Själv köper jag ett foder som heter Brit care - ett foder helt utan spannmål - till mina hundar och detta foder har de nyss börjat sälja efter att jag rekommenderade Dem detta. Det är ett riktigt bra sammansatt foder till ett riktigt hyffsat pris. Jag önskar att vi hade större frys men i nuläget har vi bara en "halvfrys"... jag skulle vilja köra 50% med färskfoder till hundarna vilket jag har gjort tidigare. Nordic heter det foder som vi använe till våra svansbarn och jag tyckte att det var riktigt bra och nu har jag fått information om att det sälj inte alls långt här ifrån till ett riktigt bra pris.

På tal om absolut ingenting så är mitt rökande näst intill obetydligt nu mera!
Det är inte många bloss jag tar per dag men jag känner att jag inte kan släppa det helt ännu... Men får vara glad för det lilla! ;)

Nu har jag X antal ögon riktade mot mig, det är visst dax att gå ut en sväng!

Var snälla mot varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela