jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Helt sjukt...

Publicerad 2013-02-07 18:12:00 i Allmänt,

Fy för den lede vad sjuk jag har varit de sista veckorna!
Jag såg ut som en sprucken babianröv under näsan på grund av allt snytande och hårt papper mot min känsliga hy...
Jag har till och med halucinerat... och snacka om sjukt!
Jag hade väldigt hög feber och låg med frossa under två täcken samtidigt som jag var väldigt stressad över att det skulle komma hem en jourhund samma dag... ångest!
Denna stress tillsammans med den höga febern framkallade Två stycken stora tuppar och en svart katt (inte Maja)... Dessa skulle dansa på ett speciellt sätt och de skulle vara precis synkade i sina rörelser och med sina yviga långa stjärtar!
Oj, Ni anar inte vilket jobb jag hade att hålla ordning på dem!

Tack och lov har man världens finaste dotter som hjälpte mig igenom den värsta perioden då min Micke var iväg och arbetade för jag kunde verkligen inte röra mig. Bara att resa mig för att gå på toaletten var så hemskt att jag drog på det in i det sista... lite mer detaljerat just för Er så behövdes det endast en gång om dagen då jag kallsvettades ut den lilla vätskan som jag fick i mig.
Jag höll näst intill på att skrämma ihjäl mig själv de gånger jag råkade se mig själv i spegeln... ärligt talat, jag kände inte igen det där bleka, svullna, rödflammiga ansikte och jag trodde att en gammal, äcklig kärring hade ockuperat badrummet...
Saken är ju den att jag titt som tätt träffar "folk" inne på min toalett men De brukar inte vara fullt så tydliga och absolut inte så ruggigt fula!
Jag har en stor rädsla när jag hamnar i skov likt detta... och det är att jag inte ska resa mig upp ur det.
Det har varit så förr och det gör mig gråtfärdig...

Vad jag längtar efter solen och värmen... våren!
Jag längtar så det värker efter ljumma grillkvällar, gassande, soliga dagar och jag ser fram emot att mina plantor ska växa till sig och bli riktigt fina denna sommaren!
Det ska bli så härligt att bara sitta ute och njuta under en blå himmel... dvs om vi får en sommar i år och att det inte blir likt förra året när jag inte en enda gång var iväg och badade... för DET hör sommaren till, att åka till sjön och bada. Ett enkelt och mysigt nöje tillsammans med barnen och hundarna!

Jag har stora planer inför våren/sommaren... dvs de är stora för mig!
Jag ska utöka inhägnaden vilket kommer att resultera i en dubbelt så stor trädgård. Jag vill plantera rödbetor, potatis och majs! Spaljeer skall sättas upp och över dem skall älskade, vackra Klematis klättra! Jag vill göra mig en liten fika/drink/solplats med solstolar och ett litet bord invid en av spaljeerna.
Det ska bli så skönt att slippa alla tunga kläder som skaver och gör ont... Man kan tassa ut med bara fötter och känna daggen mellan tårna... har man otur kan man råka trampa i någon present från svansbarnen och då är det mer än dagg som sipprar upp mellan tårna... inte lika trevligt alls.

En prioritet är att få lagat den förbannade gräsklipparen... för jag vill inte vada omkring i gräs inne på min egen tomt, jag vill också ha så där vackert nedklippt gräs som "alla" andra plus att det då också är lättare att se de där små presenterna som svansbarnen lämnar efter sig.

Just nu ligger jag och suktar efter Choklad... jag är så sugen på en stor guldnougat, det skulle berika mitt liv väldigt mycket just nu! Detta är nackdelen med att bo på landet!! Hade jag bott i en tråkig lägenhet nere i Fristad hade jag inte haft långt till affären och alla läckerheter! Det är hemskt när man blir så här sugen det är tortyr... en lång och utdragen tortyr! Å andra sidan gynnar ju inte all den choklad - som jag skulle ätit med affären runt hörnet - min beachbody 2013. Nä-ää, jag tycker faktiskt att det är jobbigt att fläka ut mig bland fullt av folk sedan jag började svälla ut. Det var många provrum som ångade av uppgivenhet och med ett tårfyllt golv som jag lämnade bakom mig förra året...

Men det är fortfarande en kall och mörk vinter även om ljuset är på intågande så lär det fortfarande ta ett bra tag innan jag ligger i en solstol ute i trädgården och luktar på blommorna...
Min mjuka sköna soffa som jag hade på alltanen förra året är tyvärr bara att slänga då den är liiite fuktskadad vid det här laget. Jag hoppas att vi ska finna en riktigt stor, härlig soffa till vardagsrummet och ställa ut den vi nu har där på altanen för det var så härligt att ligga där och läsa då man även om det regnade kunde ligga där och mysa.

Var rädda om varandra!


Kommentarer

Postat av: Tina

Publicerad 2013-02-09 16:58:31

Varför avbokade du inte jourhunden? Ägarna har väl några känslor i kroppen att man inte lämnar sin hund till någon som är så sjuk?

Svar: Läget var lite annolunda... hunden var inte hos sin ägare men oavsett så har man många gånger ingen tid att bolla med om man vill rädda hunden.
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela