jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Alla hjärtans dag...

Publicerad 2013-02-14 22:40:00 i Allmänt,

Idag är det Alla hjärtans dag och här sitter jag i min ensamhet... njae, helt ensam är jag ju knappast då jag har alla mina svansbarn hos mig! ;)
Jag gick upp riktigt sent idag, jag somnade om otaliga gånger innan jag bestämde mig för att kliva upp!
Inte har det blivit någon ordning på maten idag heller och det är helt underbart!
Jag har småätit lite hela dagen... tonfisk, keso, grovt bröd... kaffe... godis, stekt ägg... kaffe... kaffe.

Micke kommer med förhoppning hem imorgon och vi får passa på att rå om varandra lite när vi är själva.

Idag ringde Tulltjänstemannen "A" från Stockholm till mig för att berätta lite hur planerna ser ut ang testet med "Valpen"...
Vad tulltjänstemännen från Gbg sa till mig var att detta test skulle ske i Gbg nu i Februari... men helt plötsligt kommer det istället att ske i slutet av April uppe i Sthlm då De som utbildar sig ang dessa tester ska kunna ta del av det hela samtidigt.
Jaha, det var väl inte riktigt grundtanken...

Inte nog med detta fick jag även reda på att OM De då skulle ta sig an Valpen så blir det först någon gång i Juni då De nyrekryterade tulltjänstemännen behöver sina hundar just då.
Detta var som sagt inte riktigt de uppgifter som jag fått till mig... men jag kan bara hoppas att allt går vägen och att lillkillen svävar igenom dessa tester samt provmånaden med glans då det kommer att bli svårt att plocka ut en avgift för honom som matchar de utlägg som jag i slutändan kommer att stå med för honom... men det är väl som vanligt antar jag.
Hur som helst så hoppas jag att det kommer att bli riktigt bra men skulle han inte klara av det så vet jag också att att jag ändå kommer att finna ett riktigt fint hem till honom.
 
 
Det som är tragiskt i denna historia är att med facit i hand kunde han lika gärna kommit till mig från start och sluppit mellanlanda i jourhem... men av praktiska skäl tar jag gärna inte in hanhundar men nu blev det som det blev och jag kommer att bli tvungen att ge honom en sk. p-spruta. 

Det är dock ytterligare en sak som är väldigt tragiskt och det är att det kommer att bli väldigt mycket hårdare att ge upp honom efter så lång tid... han har redan nu knutit an oerhört mycket till mig och till resten av flocken,,, lilla vännen.
Det är inte riktigt rättvist det där men det blir nog väldigt bra i slutändan hur som helst... självklart så SKA det bli riktigt bra! 

Inatt vaknade jag av att en kvinna satt vid min sida... jag vaknade inte av hennes närvaro utan mer av att en av småtjejerna tog ett skutt över mitt ansikte.
Kvinnan, strök mig över armen, log och försvann... jag ska försöka få kontakt med henne ikväll och fråga om hon vill ha hjälp med något speciellt eller om hon kanske bara ville bli "sedd"...
Hon var vacker och lite skör i sin uppenbarelse...
Det hör inte till vanligheten nu mera att jag vaknar av att en ande sitter vid min sida på detta vis då jag har blivit bättre på att "stänga av" och "sätta på"... Fast å andra sidan hjälper inte detta alltid då de helt plötsligt bara står/sitter/går där framför mig vare sig det är ute på promenaden eller inne hos mig eller någon annan.

Det fanns inget desperat eller sorgesamt hos denna kvinna som man många gånger kan uppfatta och möta hos andar utan snarare fanns där ett djupt lugn och ett ljus... Kanske skulle hon ge mig ett budskap och kanske fick jag det i sömnen bara att jag i vaket tillstånd inte kan förnimma mig detta... kanske kan jag möta upp henne i en meditation eller minnas om hon har sagt något till mig genom meditationen.

Hoppas att Ni alla har en riktigt fin Alla hjärtans dag/kväll vare sig Ni är ensamma eller delar den med Dem Ni älskar!

Var rädda om varandra!

Kommentarer

Postat av: Nina Bergström

Publicerad 2013-02-15 10:33:44

När de utbildar besiktnings männen så är det bland annat Leva de ska titta på. Vi ska vara med på deras utbildning den 14/3.

Svar: :D Goa, lilla Leva! Vem vet... kanske är vi där samtidigt... även om han sa en helt annan datum till mig. Jag hade ju ändå tänkt att vara hos Dig ;) isf.
Marina

Postat av: Nina Bergström

Publicerad 2013-02-15 18:48:32

Du är alltid välkommen <3

Svar: Jag vet! ;)
Marina

Postat av: Ingrid

Publicerad 2013-02-16 21:25:22

Trist att han var tvungen att hamna i jourhem?
Det var tråkigt att höra,stackars hund.
De mellan 20-40.000 kronor som de ger för honom om han passerar L-testet kanske kan täcka en -del-av de kostnader under den tiden du haft honom?

Svar: De pengar ( 0 - 20.000 kr ) som jag ev skulle komma att få ut OM han går igenom testet kommer självklart att täcka upp för de utlägg som jag har för honom men det är verkligen ingen självklarhet att han kommer att gå igenom och inget som jag kallt räknar med. Vad man sedan "får för honom" är ju knappast något jag vet idag heller. Så vad jag "beklagar mig för" är just att jag inte var riktigt förberedd på att det skulle ta den tid som det nu istället tar. Att det skulle vara synd om honom håller jag inte riktigt med om då han har det väldigt bra här utan mer att han måste flänga och dess utom fästa upp sig hårt på oss i familjen under den långa tid som han är här.
Marina

Postat av: Jourhemmet

Publicerad 2013-02-17 08:49:16

Jag som tog hunden i jourhem tycker inte det är så vidare trevligt att läsa att min insats nämns i samma mening som ordet tragiskt. Jag tycker ändå jag var ganskasnäll som bara skulel ha honom 2 veckor,och had ehonom -betydligt-längre,stod för alla hans kostnader,tipsade dig om tullen,tränade honom och fick fram en trygg och glad hund. Men du som ägare av hunden verkade tycka att jag skule stå för röntgen och vaccinationer,med tanke på att du påpekade nogsamt att du inte hade råd med det,samt köra dig runt landet med hunden. Där ,i kombination med att du ständigt försökte dra in mig i dina privata problem,fick jag nog. Eller snarare efter att ha förstått att du som ägare ville gå ett L-test med en hund som du träffat endast några timmar,då han kom direkt hit från sitt hem,du ville att jag skulle träna hunden åt dig samt att jag eller mina släktingar skulle skjutsa dig till testet. Dessutom har jag för mig att du skrev att du skulle ha 28.000 kronor från Tullen om han gick igenom.Vilket ju ingen kan garantera,trots att du gärna vill det.Jag tycker ändå jag gav dig en bra chans att få in pengar,grundtränade en bra hund och talade med dig flera gånger om att jag INTE ville ha en dumpad hund här,avtalet dig och mig emellan gällde TVÅ VECKOR. Jag fick inte ens ett tack för min insats,utan fick bara höra hur jobbigt det var.Ja,det är jobbigt att ha hund.Att träna en hund för ett L-test är också jobbigt. Men allr ajobbigast är att du inte tackade mig ens,och sedan få se en version av händelsen som kanske inte överrensstämmer med min,och flera andras,sanningar.På det här sättet behåller du varken jourhem eller vänner,tyvärr.

Svar: Det är så som Du läser av situationen och då är ju det Din sanning. Jag har flera gånger tackat Dig för det arbete som Du gjort och att Du tog Din an honom i jour. Jag har ALDRIG påstått att Du/Ni ska lotsa runt mig land och rike utan frågan var om Ni ville vara med under testet inget annat. Han kom inte direkt från sitt hem till Dig, han var hos sin syster i två veckor. Dessutom skrev inte JAG att jag skulle begära 28.000 för honom det var Du som tyckte att jag skulle begära det. Om vi nu måste ha denna diskussion på min blogg kanske Du också kommer ihåg att jag frågade Dig om Du blev stött över att jag sa att jag gärna gick testet med honom när mannen från Tullen frågade om det var just jag som skulle gå och Du svarade skrattande "Nej"... Du sa att Du inte var sån som person men där efter har Du varit väldigt tvär och det är min sanning. Jag är oerhört tacksam för att Du kunde ta emot Mickie och jag är tacksam över det arbete som Du, Malin, Åsa och Din rara syster har lagt ned på honom. Jag har heller ALDRIG påstått att Du ska stå för röntgen eller vaccinationer och jag förstår inte hur Du kan få det så om bakfoten då jag aldrig har påstått ngt sådant. Tar Du det som att Du ska betala så fort ngn säger att De inte har pengar?

Att jag berättade privata saker för Dig i förstroende var ju oerhört klumpigt av mig men detta gjorde jag för att jag trodde att vi var vänner, mitt misstag och det ber jag om ursäkt för och det har jag också sagt till Dig att det inte ska upprepas.

Då Du tråkigt nog inte har hört de gånger som jag har tackat Dig och De gånger som jag har rosat Dig skriver jag det här så att Du kan läsa det när helst Du vill; Tack snälla för att Du ställde upp på Mickie när han som bäst behövde det och tack för det fina arbete som Du, Dina assistenter och Din syster har lagt ned på honom i den dryga månaden som han var hos Er. Jag är jättetacksam över Er insats!
Marina

Postat av: Ann

Publicerad 2013-02-17 17:47:10

Tråkigt med människor som bara läser ut det de vill se........ som bara hör det de vill höra......... och som ändrar påsanningen som fan läser bibeln. Och som inte heller kan ta liknande anklagelser privat i stället för att kommentera i någons blogg. Jag tror inte det är Marina som har problem med att behålla sina vänner, snarare den som beter sig så illa som ovanstående kommentator. Tyvärr har vissa ingen skam i kroppen alls.

Svar: "Jourhemmet" har varit toppen för/åt Mickie men det är ytterst tråkigt när saker missförstås. Sedan är vi alla olika och lägger vikt och värden på olika saker.
Marina

Postat av: Linda

Publicerad 2013-02-17 19:46:23

Ursäkta, jag känner inte dig som har varit jourhem till hunden ifråga men jag känner Marina och hunden och en sak kan jag berätta för dig att under alla våra samtal vi har jag och Marina rörande denna hund så har hon alltid poängterat att ni gjort ett fint jobb som tränat honom. Att skriva ett sådant inlägg som du gör på hennes blogg tycker jag är både lågt och patetiskt, väx upp och slå en signal på telefon till henne !! Herregud så det går utför med mänskligheten säger jag bara !!! Allt för lite uppmärksamhet och aldrig för djurens skull oh nej !!!!

Postat av: Marit

Publicerad 2013-02-21 17:05:37

Så tråkigt att du får denna kommentar från Mickies tidigare jourhem.
Jag kan bekräfta att Marina bara haft gott att säga under tiden Mickie var hos er och att hon varit så tacksam att du kunde ta emot honom.

Vi som varit "inblandade" på olika sätt sedan Mickie var tvungen att flytta från det vi trodde var hans för-alltid-hem har bara fått höra gott om dig!

Jättesynd att du missuppfattade Marinas blogginlägg på det viset. Hon skrev ingenting om att det var tragiskt att Mickie fått vara hos dig som person, utan att det var tragiskt att han behövt flytta runt över huvudtaget, hade man vetat vad man vet om honom nu, hade hans liv sett annorlunda ut från början, det var bara det hon menade.

Jag är stolt över att få vara Marinas vän och det är det många som är.
Kram Marina <3

Svar: ;)
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela