jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Jul, jul strålande jul!

Publicerad 2013-12-17 17:32:26 i Allmänt,

Alexandra står i köket och förbereder sig för att steka pannkakor!
Kylen ekar tom så idag får det bli pannkakor men vad vi ska ha till är ett litet problem!
Det hade varit gott med rå rödlök, creamfraich och stenbitsrom... eller som sötalternativ sirap men som sagt idag ekar kylskåpet tomt!
 
Jag har lyckats att fräscha till det lite på nedervåningen idag men nu svider det så jag blir tokig i benen, armarna, axlar, nacke och ansikte... det är verkligen svårt att beskriva med annat ord än att det just svider. Det är som när man ramlat och skrapat upp ett knä bara att det inte slutar svida och bränna som det tillslut gör med ett sår.
 
Nu är jag riktigt tråkig som besvärar Er med mina sjukdomssymptom men det får bära eller brista! 
Mina händer har blivit värre... jag kallar det för stresspsoriasis... det är en slags psoriasis - med ett helt annat namn - och den blossar upp när jag har mycket omkring mig, det svider och kliar. 
 
Jag kan inte sluta oroa mig över julen och hur jag ska kunna axla det utan att bli allt för dålig... det är så mycket som ska hinnas med och jag vill att julmysighetskänslan ska infinna sig! Visst, visst... det blir jul även om huset inte är städat, granen inte är uppe, godis ej bakat... men det blir inte det samma! Jul är ändå... jul och en av de få dagar som man verkligen sitter ned tillsammans och umgås till 100%... jag vill kunna finna en njutbarhet i det hela och det tillsammans med De jag älskar... det är viktigt!
 
Våra jular är lugna och sköna utan för mycket spring och det är positivt för annars hade jag absolut inte kunnat medverka.
Vi äter lunch med mor och far, syster och systerdotter där vi även tittar på Kalles jul (medan pappa diskar :P ) och sedan åker vi hem och är med våra svansbarn dricker glögg, äter godis och bara njuter av varandra!
För mig handlar julen om kärlek, familj och gemenskap!
 
Var rädda om varandra där ute i kylan och mörkret!
Var vänlig och var kärleksfull även mot människor som Du inte ens känner... alla är värda ett vänligt ord, en omtänksam beröring, några fina ord och att man möter Deras blick!
 
Kärlek! <3
 
Namaste
 
Marina
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Inger Trygg

Publicerad 2013-12-17 19:09:04

Du skriver och beskriver fint Marina :)
Kram ♥

Svar: Tack Inger! <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela