jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Vilken dag!

Publicerad 2013-08-23 21:29:16 i Allmänt,

Högsommarvärme idag igen och än en gång tog jag en svettande kamp med gräsklipparen och fick ordning på ytterligare en bit av trädgården innan en vän och hennes son dök upp hos mig!
 
 
 
Idag fick vi då äntligen hem vårt kyl/frys *höjer upp händerna i luften* tack och lov!
Ut med den gamla och in med den nya!
Rara grannen Martin var över och hjälpte Micke att få det på plats medan jag tog mig en kopp kaffe tillsammans med hans sambo!
 
Just nu sitter jag och är näst intill på svältgränsen!
Jag har ätit en halv kaka idag... jäkligt bra *skakar på huvudet*!
Klockan är 21.15 när jag äter frukost/lunch/middag/kvällsmat!
Det är ju lite bök när man inte har haft tillgång till vare sig kyl eller frys och Micke kom just hem från affären...
Jag har inget ork över huvudtaget... det är ju superviktigt att med mina diagnoser äta regelbundet för att över huvud taget hålla någon slags energinivå uppe!
 
Idag köpte jag en liten dunk med Aloevera-juice till framförallt mina svansbarn!
En del av dem börjar ju bli lite till åren och det är ju riktigt bra för i stort sett allt så det är värt att testa tycker jag!
De tyckte väl inte att det var speciellt gott... för att vara ärlig tyckte de att det var riktigt äckligt men som jag sa till dem att det skiter jag högaktningsfullt i och de får lov att vänja sig för detta gör väldigt gott!
 
Mickes tre barn kom hem nu ikväll och de var sprudlande när De berättade om den första/de första skoldagen/skoldagarna i munnen på varandra! De berättade om väskor, pärmar, block, skolsalar osv.
Allt var givetvis väldigt spännande!
 
Nu ska jag se om min pizza är klar!
 
Kramar om!
 
Kärlek!
 
Marina

Kommentarer

Postat av: Marita

Publicerad 2013-08-23 23:31:06

Hahaha...svansbarn...det var ett gulligt uttryck...har jag aldrig hört förr :)
Jag fick tipset om grönläppad mussla för stela och åldrande leder och det tillsammans med lite gurkmeja över maten har gett mig en stundtals valpig vovve tillbaks :)
Ha en skön helg!

Svar: Jag har använt Grönläppjad mussla, glucosamin och nyponpulver och även gurkmeja i en kombination till min gammeltös Emmy 12,5 år men tyvärr har inte detta hjälpt. :( Annars är det en dunderkombo! ;)
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela