jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Skål!

Publicerad 2013-08-18 20:52:33 i Allmänt,

Igår hade vi på Sindys foundlings sommarfest hemma hos mig!
Jag bjöd på pestosallad och vitlöksbröd samt pannacotta till kaffet!
Det var länge sedan jag festade loss men igår sjöng och skrattade vi ända fram till klockan sju på morgonen!
Några var klyftiga nog att gå och lägga sig lite tidigare... jag hörde inte till Dem!
 
 
Mina fina vänner överraskade mig totalt genom att komma med fullt av presenter!
Klockrena presenter så skräddarsydda just för mig!
Jag fick två stycken rosa terassvärmare!!!
Jo, det är sant! Precis just sådana som jag hade tittat på här om veckan och de är så fina!
Som om att inte det skulle räcka fick jag en stor påse fyllt med fleecefiltar - Aicha är insvept i en av dem på fotot ovan - OCH Shepherd-tofflor!!!
Det kunde ju inte bli bättre än så!
Varma fötter, varm terass och varma ryggar! 
Jag är så otroligt tacksam och kommer att tänka på dessa, mina vänner varje gång jag sveper en filt om mig, sätter på mig mina varma tofflor eller vrider på mina fina värmare!
 
 
Hur mår jag då idag...
Det är inget vidare... inte nog med att min kropp skriker argt åt mig så är jag även helt hes... det är vidrigt när det blir så ansträngande att prata!
Det är inte bara vi tvåfotingar som är trötta idag utan våra svansbarn är näst intill i koma, även De fick ju agera nattugglor. Det hade varit lätt för dem att trippa in och lägga sig då dörren var öppen under hela tiden men de var självfallet tvungna att hålla koll på mamma och det kan ju vara lite tröttsamt!
När Lilly och Foxy kom hem -- de har varit hos min rara syster - var det puss och kramkalas!
Jag har sällan sett Lilly så glad, hon slog kullebyttor på mig och gned sitt ansikte mot mitt medan hon pussades frenetiskt!
 
Allt för få timmars sömn... jag är nanig!
Jag tror jag ska göra mig en kopp kaffe och dela en pannacotta med min Micke!
Det blev två stycken över sedan igår och Sanna får givetvis en av dem!
Det är näst intill syndigt gott!
 
 
Jag vickar lite lojt på mina ömma fossingar inne i mina varma, mjuka tofflor och ler! Kanske jag klarar mig från att frysa om mina tår nu i vinter! I varje fall inne! Raggsockar och Shepherdtofflor måste ju vara det ultimata!
 
Facebook är väl ändå fantastiskt på många vis?
Dessa vänner som var hemma hos oss igår hade jag aldrig träffat om det inte vore för just Fb... det hade varit ytterst sorgligt om jag inte hade haft Dem... det hade fattats mig något!
 
*Gäspar och ålar mig längre ned under täcket*
 
Kärlek till Er alla!
 
Marina
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-18 21:16:01

det var du väl värd att få parta loss lite kram fining

Svar: Tack! Det sker ju inte så ofta! ;)
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela