jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Kvinnoproblem?

Publicerad 2013-08-06 19:57:00 i Allmänt,

Kvinnoproblem? Nej, självklart inte endast men det hör väl mer till vanligheten att vi står med hårfärg upp till armhålorna och försöker få det jämt över håret utan att träffa både väggar, handfat och golv så som panna, öron hals... ben, fötter... 
Jag tror att jag lyckades ganska bra idag förutom någon liten fläck i pannan men hela badrummet är traumatiserat av mina färgningar, det syns spår lite här och var.
Det vita dasslocket, den lika vita skåpsdörren...golvet som turligt nog är i en melerad blå färg som kanske var modern någon gång på 80-talet men jag betvivlar att det var det ens då.
 
 
 
Det gick i en våldsam fart att lägga i färgen idag då jag stod högröd i ansiktet av ångest för någonstans inne i badrummet bor en gigantisk 8-bening!
För några dagar sedan skulle jag plocka bort en vissnad pelargon från en av mina urnor ute i kvällningen, plötsligt ser jag en rörelse invid min hand och jag trodde att det var en groda och hoppade si så där en halvmil bakåt när jag insåg att det var en megastor 8-bening... beige, avlång men dubbelkropp!
Den urnan har jag inte petat i sedan dess och jag har med hökblick tagit mina steg runt den!
 
Min mor var på besök ett par dagar efter denna traumatiska upplevelse och jag berättar om incidenten för henne. Efter en liten stund så sitter denna mastodontäckelpäckel på väggen på altanen!
Min modiga, superkvinna till mamma förpassade den till ett liv på andra sidan och jag jublade då jag i min enfald trodde att det bara fanns ett exemplar av detta äckel!
 
Lyckan var dock kortvarig!
Efter endast några timmar kommer nämligen min dotter ut från badrummet tämligen blek i ansiktet med en beskrivning av en stor, beige, avlång 8-bening som satt i taket inne i badrummet.
För att rädda min dotter tog jag ett tag om dammsugaren och klevade in (läs smög) in i badrummet... men den var ej att finna! Så nu finns detta monster n å g o n s t a n s i vårt badrum! Där inne vistas varken jag eller min dotter i onödan nu mera! HU!
 
Håret hoppas jag för övrigt blev bra... jag har inte vågat mig ut till spegeln för att titta än!
 
Var rädda om varandra!
Marina

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela