jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Fest, höst och trött som fan!

Publicerad 2013-08-17 00:26:04 i Allmänt,

Jag är helt slut...
Ett besök av min väninna/kollega Kathrin och en sväng i affären samt lite efterrätts-tillverkning infor morgondagen!
Det var vad jag orkade idag och jag som behövde göra så mycket inför morgondagens middag men det får väl gå som det går och det går säkert bra... fast jag vill ju gärna ha lite bättre planering.
Planering gör att jag håller ihop men samtidigt mår man ju inte bra över att ha för mycket kontroll heller...
så jag försöker emellanåt att vara lite mer "layed back... *ler* och det går väl så där!
Det blev inget gräsmatteklipp idag men det är väl inte hela världen antar jag!
 
Ingen som har varit hemma hos mig ser nog någon speciell planering men tro mig, kontroll och planering har blivit näst intill lite väl viktigt för mig och minsta steg utanför planeringen kan bli väldigt kaotiskt... i mitt huvud om inget annat!
Sedan vore det självklart en fördel om jag kunde inse mina begränsningar i mina planeringar vilket inte är så förbannat lätt då jag aldrig vet från dag till dag hur mycket jag orkar.
Nu när det har blivit kallare ute har det åter igen börjat bli tuffare för kroppen att röra sig och hålla ihop... så jag trodde lite mer om mig själv idag, mycket mer tyvärr.
 
I dagarna ska jag försöka flytta och plantera om lite plantor!
Jag ska göra en rabatt endast avsett för Hosta
Jag fick en stor och jättefin planta av Kiki förra hösten som har vuxit tills sig ännu mer och tagit över i stort sett hela rabatten och sedan har jag ett par små som inte verkar trivas där de står så jag får modellera om lite!
Det kan nog bli fint med ett stort Hosta-land tror jag! Där de har möjlighet att breda ut sina vackra, breda blad!
Tänk... vilken väntan det är varje år för att se blommor och övriga växter ta sig eller inte ens dyka upp... det är en förväntan och snart också åter igen en oerhörd väntan.
Det är trist... sorgligt men också väldigt spännande!
Vår trädgård är ju väldigt "ny" och nästa år vill jag ha så mycket mer och fler plantor att plantera ut, jag vill även ha fler pallkragar att plantera grönsaker, potatis o.dyl i då min enda lilla pallkrage blev överfylld detta år.
Och jag vill sååå innerligt stängsla in resten av vår trädgård tillsammans med övriga baksidan. Där finns vinbärsbuskar och krusbär, något jag inte direkt kommer åt nu vilket är väldigt opraktiskt. Det var meningen att jag skulle stängslat in det nu i sommar men jag har inte haft någon som har kunnat hjälpa mig.
Mina nya grannar har lovat hjälpa mig att vinterförvara mina pelargonier och dahliaknölar, väldigt snällt och tacksamt!
 
 
Jag tror det börjar bli dax att ställa mig i en varm dusch för att sedan masa mig i säng!
De flesta skulle totalt idiotförklara både mig och Micke där vi ligger i en 1,40 säng med fem hundar och två stycken katter runt omkring/på/över oss och jag kan hålla med om att en större säng hade suttit fint för mina svansbarn vill jag verkligen ha bredvid mig, de är underbara!
 
Det blir ingen sommarklänning imorgon vad det ser ut som, jag hade sett fram emot att få bära min fina vita klänning men det ser ut som att det blir något mer påklätt så som ett par jeans... Så mycket för sommarfest!
En sommarfest som blev en höstfest! 
Så blir det... vi var ju tvungna att flytta fram festen några veckor för att det skulle passa så många av oss som möjligt!
 
Jag tror hur som helst att vi kommer att få det supertrevligt - det kan inte bli annat med detta goa gäng - och jag hoppas att jag orkar många timmar!
 
Var rädda om varandra!
Kärlek!
Marina
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-08-17 06:35:10

Kram till dig Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela