jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Dumt kanske...

Publicerad 2013-08-09 18:31:00 i Allmänt,

Att röra sig utanför ramarna ger effekter som absolut inte är oanade alls...
Med tanke på hur dålig jag var igår så borde jag legat nedbäddad idag också men istället bar det iväg till djurparken.
Detta var något som vi hade planerat och jag vet i och för sig mycket väl hur dålig jag blir av att gå på djurparken men det ger ju ändå något rent mentalt att med trevligt sällskap vandra i vacker miljö och betrakta alla dessa fantastiska djur även om det i vissa fall även känns lite vemodigt.
En del av djuren har det riktigt bra så som exempelvis björnarna med sitt vattenland medan andra har det trångt och dystert, något jag verkligen hoppas att De med tiden kommer att åtgärda.
 
 
 
Att kroppen inte var med redan från början gjorde tyvärr hela trippen väldigt smärtsam men jag är ändå glad att jag fick träffa min syster som jag allt för sällan träffar.
Jag tycker nog att jag höll mig vid ganska gott mod trots allt även om jag det sista hade svårt att hålla ballansen.
När min kropp blir väldigt dålig säger den ifrån på många sätt och vis, smärtan givetvis men även med yrsel, illamående och att magen kollapsar.
Ni som läst föregående bloggar vet vad jag har inne på min toalett och Ni kan då bara tänka Er min ångest när jag blir sittandes där inne i 40 minuter!
 
 
 
 
 
När vi ändå var inne i stan passade jag på att slinka in på Rusta för att köpa lite myggljus och fina servetter tills nästa helg då vi ska ha lite folk hemma.
Jag blev lite sugen på de terassvärmare som de har för endast 199 kr men jag vill helst ha de gamla, vanliga som man fäster uppe i taket... tror jag.
Jag köpte även en plastmatta till köket som jag nu i efterhand förstår var ett ganska löjligt köp om man inte har en antiglidmatta under, något jag vet att jag har liggandes någonstans... någonstans... frågan är var.
 
Nu ligger jag i soffan tillsammans med fyra av sju svansbarn bredvid mig och det svider och bränner i hela kroppen samtidigt som jag knappt kan hålla mina ögon öppna...
Att det ska vara så dyrköpt så fort man vill göra något extra ibland... 
 
Var nu riktigt snälla mot varandra och ta hand om varandra!
 
Marina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela