jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Dödade en majskolv och Members!

Publicerad 2013-08-22 21:12:00 i Allmänt,

Skolstart!
Upp i ottan för att sällskapa med Sanna på morgonen och vinka av henne!
Där efter bums ned i sängen, titta på ett avsnitt "Dexter" och sedan sova i flera timmar... Jag fick sedan tvinga mig upp vid lunchtid och försöka skaka liv i både kropp och knopp.
 
Idag har vi haft näst in till högsommarvärme, det har varit ett fantastiskt väder!
Naturligtvis kände jag att jag var tvungen att göra någon slags nytta så nästan i samma öginblick och andetag som jag drog mig upp ur sängen så haffade jag gräsklipparen!
Det blev 1/4 av gräsmattan som fick sin frisering och jag hoppas att jag orkar med en sväng imorgon också för jäklar i min låda vad gräset växer!
Jag hörde en herre på macken här om veckan som sa att det var så skönt nu då man inte behövde klippa gräset nästan alls längre då det inte växer något längre...
Men... är han dum på riktigt eller??
Gräset i MIN trädgård skjuter i höjden bara genom att man tittar på det! 
Det har tagit fart och blivit riktigt frodigt... super kul verkligen!
Efter gräsfighten blev jag helt slut och jag fullkomligt badade i svett... en kall dusch satt så gott men sedan fick jag landa i soffan där jag drack en smoothie och pratade ett tag i telefon innan min vackra dotter kom hem efter sin första skoldag för terminen.
 
Idag dödade jag en majskolv, jag fick ångest... p.g.a min nyfikenhet var jag tvungen att kolla om de var mogna genom att skala en... men den var ju bara ett litet foster ännu, så sorgligt!
Kommer de någonsin att hinna mogna innan Kung Bore knackar på dörren??
 
Sedan har vi den pyttelilla tobaksplanta som jag fick av en väninna och som inte växte, inte växte, inte växte och VÄXTE och blev JÄTTESTOR!
Jag blev helt förvånad och glad och väldigt överraskad då plantan inte alls ser ut som jag trodde och nu väntar jag med spänning på att den ska börja blomma!
 
 
 
Tobaksplantan! Som Ni ser av närbilden är den på väg att blomma strax!
 

Plantorna i mina urnor ser bara helt bedrövliga ut och jag förstår inte riktigt... pelagoner gillar ju inte för mycket vatten och förra året var mina pelargoner enorma!! Som vi alla vet var det en kall och regnig sommar förra året... så det rimmar ju inte riktigt! I år har en del av mina pelargonplantor knappt rört på sig! Ruskigt konstigt och tråkigt! 
 
Igår fick jag hem lite saker som jag beställt från Member - berätta Er mailadress till Er så bjuder jag in Er till fantastiska erbjudanden av olika märken - ett par tights och två roliga nagellack. På Members får Du ta del av otroliga REOR på alla dess märken så som Odd Molly, Levi´s osv. osv. Naglelacken som jag köpte till pangpris - 70% rabatt cirka - och som i vanliga fall kostar över 200 kr är av märket Ciaté, den ena heter Caviar, ett lack där man fäster små, små pärlor på nageln.
 
Det andra lacket heter Velvet och är ett lack där man pudrar på ett pulver ovan lacket och som förvandlar naglarna sammetslena.
 
 
Nu var väl inget av lacken snygga på ina stumpar till naglar men när jag vill vara lite extra fin och sätter lösnaglar kan det vara kul att vara lite annorlunda. Lacken är dess utom snygga utan vare sig puder eller pärlor också! 
 
Kul att kunna köpa riktigt fina märken/kläder/saker utan att det kostar skjortan!
 
Kramar om Er alla!
 
Kärlek!
 
Marina
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela