jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Djupa suckar...

Publicerad 2013-08-24 14:45:00 i Allmänt,

Dålig natt...
Vände och vred på mig till långt fram på morgonkvisten, det var stört omöjligt att sova...
Var enda veck på lakanet sved i huden och armbågarna från min kära sambo gjorde knappast saken bättre plus att han drog sina timmerstockar på detta...
Det blev inte många timmar och med morgonljuset vaknade en fluga som fann mig högst intressant och dess surrande och små kittlande fötter över min hud gjorde mig näst intill galen.
När Micke och barnen - som skulle iväg på morgonen - gick upp, halvsov jag men vaknade när barnen passade på att kivas och gapa på varandra så fort pappa gick ut till bilen.
Nej, det blev inte många timmars sömn och jag mår riktigt dåligt...
Jag blickar ut mot solen och grönskan där utanför och hoppas att min kropp känner sig lite bättre om några timmar och att jag slutar skaka och kan räta ut mina krokiga fingrar!,
Jag hade knappt ork att kissa idag... det kan låta konstigt men musklerna att pressa ut det sista funkade inte riktigt så jag fick hänga över mina ben och vänta på att kroppen bara gjorde sitt.
Att borsta håret kan man bara glömma en dag som denna, om jag får upp armen så bränner det som eld efter bara ngr sekunder och det är det liksom inte värt, då är jag hellre ruffsig. Även tänderna får vänta lite då jag inte har kraften att borsta och att hålla uppe armen den tid som det tar. Men tänderna brukar jag trots allt försöka lida mig igenom då det är något jag absolut inte får slarva med.
 
När man har MEcfs så är det väldigt viktigt med vila och sömn, det är endast då kroppen kan försöka hitta tillbaka till någon form av energi.
*Jag fryser och drar min filt närmare om min stela kropp...* Det känns som att huvudet är fyllt av "fluff" och min koncentration är näst intill obefintlig... jag ska be Alexandra gå ut till skåpet och hämta en dubbel dos med Behepan och en spruta.
 
Jag är så glad över att jag har min fina, omtänksamma dotter... hon lär få slava lite framför spisen idag då jag inte kommer att ha energi till det och om jag hittar lite energi i någon bortglömd depå tänker jag inte lägga det på att laga mat det är en sak som är säker.
Nej, då har jag sex stycken fina flickor att lägga den energin på, mitt prio ett!
 
Hade inte Alexandra varit hemma hade jag inte ätit någon frukost... och om sömn är det viktigaste så är mat som är lika med energi näst intill lika viktigt. Jag måste ha rutiner på mitt matintag och äta ofta, då mår jag bäst men det är inte alltid man har ork och kraft att ens tugga så jag borde köpa någon form av proteinshake att ha hemma för att snabbt få i sig näring och energi.
 
Var väldigt rädda om varandra!
Vårda varandra ömt och försiktigt med allt vad det innebär och berätta hur mycket Ni betyder för varandra!
Ta varandra ej för givet och glädjs varje minut Ni får vara med Dem Ni älskar och bryr Er om, det är tid Ni aldrig kan ta igen!
 
Kärlek!
 
Marina
 
 

Kommentarer

Postat av: Christian

Publicerad 2013-08-24 16:03:12

Du är vad man kan kalla...underbar :)

Överst i din blogg har du skrivet att ditt liv inte är särskilt intressant...
Det har jag ingen aning om.

Men jag har aldrig läst så ingående tidigare om hur någon gör när den kissar... :P

Det var ju hur charmigt som helst.
Förstår att du har det jobbigt, pga någon sjukdom eller så...
Men sak är då säker..du har en väldig charm och humor, som lyser igenom när du skriver.

Ha det bra och ta hand om dig!!

Svar: Gapskrattar! Det är ju faktiskt så att med humor kommer man långt och ibland vet jag inte om jag ska skratta eller gråta och väljer då ofta att skratta istället ;) Glaset är halvfullt!
Marina

Postat av: Nilla

Publicerad 2013-08-24 16:33:23

Hej, jag har också Me/cfs och vet precis vad du menar när man inte klarar av det mest självklara som att gå på toaletten eller något så ansträngande som att borsta håret. Jag har sagt länge nu att jag egentligen borde raka av mig håret men tror faktiskt inte jag passar som flintis ;)

Svar: Hm... vem vet! ;) Du kanske skulle vara ruskigt läcker som en pingisboll! ;)
Marina

Postat av: Annika

Publicerad 2013-08-24 23:22:24

Fick googla på vad ME/CFS är. Jag kan inte föreställa mig hur jobbig sjukdomen måste vara... Ändå lyser där både optimism och humor igenom. Härligt!
Jag hoppas att du får sova bättre inatt! Sköt om dig!

Svar: Tack Annika! :)Vad vore livet utan humor :)
Människor utan humor är ju dödligt tråkiga! :D
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela