jagochalladomandra

I min blogg ventilerar jag mina känslor och tankar samt skriver om vad som händer i mitt liv... Då jag är medial dyker det även upp inlägg om det men även om sjukdomar, glädjeämnen, självklart mina och andras djur. Jag är direkt och jag har åsikter som jag absolut dryftar och som inte alltid faller alla på läppen! Jag önskar Er alla kärlek och mina sista rader brukar oftast handla om just kärlekens kraft och att vi måste tänka på och ta hand om varandra!

Kläder, vår och Kill Bill!

Publicerad 2013-04-06 17:18:00 i Allmänt,

Det finns ett par klädesmärken som jag är extra het på och de märkena heter;
Cream, Bondelid, Odd Molly, Chillnorway och Container.
 
Dessa märken gör otroligt fina tunikor och klänningar och man kan så tydligt se när ett plagg kommer från dem.
Det sistnämnda märket "Container" har en underbar kvallité på sina tyger och det känns knappt att man bär ngt på kroppen eller mot hyn vilket jag uppskattar då jag konstant har ont i både hy och kropp.
 
Just nu hållst det en tävling på underbara Nordljushttp://nordljus.net/  som jag bara inte kunde missa!
Om jag vore som Ni skulle jag anmäla mig fort som ögat! ;) 
Det finns fem stycken olika plagg att välja att tävla om och jag väljer klänningen Svea då jag tror att den skulle smickra just min kroppsform bäst.
 
Nordljus har underbara kläder och märken och just nu är jag lite nyfiken på två stycken märken som heter Cactus och Love forever.
Inne på Nordljus finner Ni även vacker inredning... jag gillar sidan skarpt då den är helt enligt min smak!
 
******************************************************************************************************************'
Nu kan man väl ändå säga att våren har kommit, jag tror att man vågar det nu!
Solen har hälsat på under en längre tid och promenaderna blir torrare och mer uthärdande än förr då man slipper att konstant gö och spänna sig av rädsla att ramla på grund av isgatan inunder.
 
Jag och Micke besökte Plantagen förra helgen och köpte tre stycken solstolar och två stycken parasoll!
Som jag har längtat efter sköna solstolar i flera år nu... 
Nu fattas bara en skön solsäng också men de som de hade inne just nu tyckte jag var allt för dyra!
 
Nu inväntar jag att solen ska tina upp hela trädgården från snö och is och sedan även torka upp den då den just nu ser ut som en enda stor gyttjepöl eller liknande! Vidrigt!
 
Jag som så gärna vill fälla ut solstolarna och ställa upp dem får snällt vänta...
Nu smattrar ett regn mot rutorna och jag bankar mitt huvud i frustration... åh, jag längtar ju tills det blir TORRT skrev jag ju precis, så fruktansvärt ironiskt!
 
Idag har jag och dotter en dag för oss själva, kroppen värker och jag har blodsmak i munnen efter en helvetes natt med migrän.
Vi har tittat på filmen "Kill Bill", den är så jäkla bra!
Visst vi har sett den flera gånger förr men den är unik i sitt slag och fruktansvärt underhållande!
Tvåan ska snart sättas på så snart maten är klar och vi kryper åter upp tillsammans under filten i soffan.
 
Jag får väl sätta på en kanna kaffe till också, jag måste ju mata min magkatarr också... *ironi*
Det är mycket nu och alla pockar på uppmärksamhet, något jag omöjligt klarar av!
Jag är så fruktansvärt trött mentalt att jag bara vill gömma mig under täcket och låtsas som att det inte finns någon verklighet där utanför.
 
Alla som ringer gör det när allt är som mest akut och likadant gäller det när de skickar pm...
Och det är jag som ska lösa alla problem uppenbarligen...
Inte nog med det ska ma vara en superkvinna som aldrig gör misstag för då brakar helvetet lös och alla de smjävlar som bara väntat på att jag på något vis ska stuka mig lite hoppar fram och biter mig frenetiskt utefter hela kroppen samtidigt som de låter en nöjt skrik pysa ut mellan deras tillbaka dragna läppar och deras fullskitna munnar.
 
Visst är det ändå underligt att en del mår så bra av att se andra "misslyckas"?
I detta avseendet rörde det sig inte ens om ett misslyckande utan istället något man omöjligt kunnat förutspå!
Men , nej och åter nej, jag är ingen övermänniska och jag lär göra både en och flera misstag men jag hoppas att det är misstag som jag sedan på bästa vis kan rätta till...
Jag har ingen röntgensyn och kan inte förutse när folk ska bli sjuka, dö eller när de ljuger eller har högre tankar om sig själva och sin kunskap.
Jag fr även lita till att familjerna själva gör ett sista bra beslut utefter vad de ser... för hur det än är så är det inte jag som tar det sista beslutet...
 
Jag menar inte att folk ska sluta ooponera sig mot sådant som de tycker är fel... Nej, verkligen inte men man bör alltid ta reda på fakta och även försöka lyssna med ett öppet sinne när någon försöker delge en den samt inte leta efter undertoner eller läsa in saker mellan raderna som inte existerar, det gynnar ju ingen utan snarare får det helt oskyldiga att må väldigt dåligt.
 
Jag blir alltid lika förvånad, faccinerad och upprörd över andra människors uppenbara illvilja... 
Men å andra sidan har det ju blivit lite modernt" att vara en "bitch", tjejer skryter om vilka "bitchar" de är precis som att det vore något positivt att trycka till folk och få dem att må dåligt... mycket underligt!
Om någon kallade mig för bitch skulle jag uppriktigt ta väldigt illa vid mig då det absolut inte är ett ord jag vill förknippas med. 
 
Nu har jag ätit toscansk biff (vegetarisk så klart) med pommes och sås så nu är jag fit for fight att titta på Kill Bill 2.
 
Var rädda om varandra och försök att inte vara en bitch!
 
Marina
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2013-04-06 20:03:05

Ska försöka, men lätt blir det inte......

Svar: Tssss du är allt annat än en bitch! <3
Marina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marina

En blogg om mig och min familjs liv, våra och andras djur. Träning av djur och deras ägare, diabetes, andlighet mm, mm

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela